کد خبر: ۴۶۴۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۱     ۰۲ فروردين ۱۳۹۱
استاندار قم گفت: طبق آمارهای اخذ شده تا پایان روز اول فروردین بیش از 6 میلیون و 600 هزار نفر وارد قم شده و 500 هزار نفر نیز اقامت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در دیدار رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان قم تصریح کرد: قم دارای تنوع و جاذبه‌های گردشگری بسیاری است که باید در معرفی آن تلاش بیشتری شود.

وی تصریح کرد: صدها جاذبه زیارتی، معنوی، طبیعی و تاریخی در قم وجود دارد که مغفول مانده و هر یک از آنها به تنهایی به عنوان یک قطب گردشگری می‌تواند به حساب آید.

استاندار قم تاکید کرد: علاوه بر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، وجود امامزادگان واجب‌التعظیم، مقابر بزرگان و چهره‌های برجسته علم و فقاهت قم را به یک استان ویژه در امر گردشگری مذهبی تبدیل کرده است.

موسی‌پور با اشاره به جاذبه‌های طبیعی استان قم بیان داشت: استان قم از نظر اقلیم آب و هوایی به عنوان یک استان خشک و نیمه خشک دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است.

وی به قدمت تاریخی و تمدن استان قم اشاره کرد و گفت: مشاهیر و بزرگان بسیاری در قم مدفون هستند که آثار آنها امروزه در همه جهان مطرح است.

موسی‌پور اهمیت سرمایه‌گذاری گردشگری برای تامین زیرساخت‌های گردشگری در قم را مورد تاکید قرار داد و افزود: برای توسعه صنعت گردشگری مذهبی نیازمند برنامه‌ای جامع و استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور هستیم.

استاندار قم با اشاره به سفرهای نوروزی در استان قم گفت: با هماهنگی، انسجام و تلاش مدیران همه امکانات برای استقبال از مسافران نوروزی به‌کار گرفته شده و شاهد ارتقای خدمات هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها