کد خبر: ۴۵۷۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه مطالبی که امروز سؤال‌کننده از رئیس جمهور مطرح کرد، دغدغه عده‌ زیادی بود، گفت: نیاز است تا این موضوع با اراده مجلس و عنایت رئیس‌جمهور حل شود.

فارس، مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز طی نطق میان‌دستور در صحن علنی مجلس با بیان اینکه 12 اسفند امسال بهاری بود که نوید آینده روشنی را می‌دهد، اظهار داشت: حضور گسترده مردم هوشمند و فهیم ایران در انتخابات نماد روشنی از مردم‌سالاری دینی و اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این حضور شکل‌گیری مجلسی ولایت‌مدار، قانونمند، حافظ منافع ملی و گره‌گشای معضلات و گرفتاری‌های مردم در غالب قوانین به روز و کارآمد را امید می‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشارکت مردم در این روز نشان از آگاهی و هوشیاری مردم و تعهد آنها به آرمان‌های امام (ره) و فرامین مقام معظم رهبری فارغ از نتیجه آراء است که پیروز واقعی در این میان این ملت سرافراز هستند.

لاهوتی با تشکر از نیروی انتظامی، شورای نگهبان، هیئت‌های نظارت و اجرایی و تمام دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات تشکر کرد و گفت: از اینکه مردم حوزه انتخابیه بنده مجدداً به من اطمینان کردند، خدا را شاکرم و پیمان می‌بندم که همواره به آرمان‌های امام راحل و شهیدان پایبند باشم و در مسیری که رهبر عزیزمان مشخص می‌کند حرکت کنم و برای مردم حوزه انتخابیه‌ام نماینده‌ای شایسته باشم.

وی با اشاره به طرح سؤال از رئیس‌جمهور که صبح امروز در صحن علنی مجلس بررسی شد، گفت: مهم حضور آقای رئیس‌جمهور در مجلس بود تا به دغدغه‌های نمایندگان پاسخ بدهند که این موضوع انجام شد، هرچند که دوستان بر روی نحوه پاسخ دادن و نوع مطالبی که عنوان شد، حساسیت‌هایی داشتند که این ناشی از مشکلاتی بود که در آیین‌نامه وجود داشت.

این نماینده مجلس با بیان اینکه شکل اجرایی آیین‌نامه مجلس همینگونه بود، تصریح کرد: ما سؤال‌کنندگان 15دقیقه فرصت داشتیم و آقای رئیس‌جمهور 1ساعت که باید بگویم ایشان در بحث 2میلیارد دلار ذخیره ارزی فرمودند"ما در حساب ذخیره ارزی موجودی نداشتیم" در صورتیکه دقیقاً در همان زمان ما با وزیر اقتصاد جلسه داشتیم و در حساب ذخیره ارزی موجودی داشتیم.

لاهوتی با بیان اینکه مطالبی که امروز سؤال‌کننده مطرح کرد، دغدغه عده‌ زیادی بود، گفت: نیاز است تا این موضوع با اراده مجلس و عنایت رئیس‌جمهور حل شود.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: شما به اصل 75 قانون اساسی اشاره کردید، اگر این اصل نبود که شورای نگهبان به آن ایراد وارد نمی‌کرد اما وقتی به مجمع تشخیص رفت و به قانون تبدیل شد باید ابلاغ می‌شد البته باز هم دیر نشده و من از شما می‌خواهم که نسبت به این موضوع عنایتی داشته باشید.

این نماینده لنگرود در خانه ملت خطاب به احمدی‌نژاد ادامه داد: بنده همین امروز نیز در خصوص مطالبات چای‌کاران برای بار سوم به شما گفتم این مطالبات چای‌کاران مدت زیادی است که عقب افتاده و عدم پرداخت مطالبات آنها این سرمایه کشور در حال هدر رفتن است.

لاهوتی در ادامه از رئیس‌جمهور خواست تا پایان سال مطالبات چای‌کاران پرداخت شود و همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت تذکر داد که واردات برنج همچنان ادامه دارد و این موضوع سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شالیکاران شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها