کد خبر: ۲۹۱۳۹۷
زمان انتشار: ۲۳:۴۷     ۱۱ بهمن ۱۳۹۳
پس از کاین، باید پانامرا را به عنوان دومین حرکت ماجراجویانه پورشه به حساب آورد، که برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۹ معرفی شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازارخبر ؛ پس از کاین، باید پانامرا را به عنوان دومین حرکت ماجراجویانه پورشه به حساب آورد، که برای نخستین بار در نمایشگاه شانگهای ۲۰۰۹ معرفی شد. مدل ۲۰۱۴ این خودرو در بخش ظاهری و پیشرانه بیشترین تغییرات را به خود دیده است و آمده تا موفقیت‌‌های نسل پیشین را تکرار کند.

علی‌رغم ظاهر نه‌چندان زیبای پانامرا، این فست بک مجلل توانست جایگاه خوبی را میان خریداران ایرانی کسب کند. حالا مدتی است که شاهد ورود تعداد محدودی پانامرا جدید به کشور هستیم. البته مصادف شدن واردات این خودرو با قانون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی، نمی‌توان انتظار محبوبیت و فروش مناسب مدل قبلی پانامرا را در ایران داشت.

پورشه پانامرا - 2015


ظاهر پانامرا جدید تغییراتی اساسی در بخش طراحی چراغ‌‌های جلو و عقب و سپرهای جلو و عقب به خود دیده است. اما هنوز هم فرم گوژپشت مانند بدنه حفظ شده و رد پای پورشه کیمن و ۹۱۱ جدید در ظاهر آن دیده می‌شود.

فضای کابین اما تغییرات زیادی را تجربه نکرده و مشابه مدل قبلی است. صندلی‌‌های باریک و اسپرت در کابین پانامرا جدید نیز دیده می‌شوند. این صندلی‌‌های خوش فرم چرمی، از راحتی صندلی‌‌های خودروهایی همچون بنز CLS و ب ام و سری۶ گرن کوپه برخوردار نیستند. در مدل جدید پانامرا، دو صندلی مجزای عقب برای دسترسی به صندوق بار قابلیت تا شدن دارند. ‌هم‌چنین  ترکیب رنگ قرمز و مشکی برای کابین، به صورت انحصاری برای مدل ۲۰۱۴ استفاده می‌شود و زیبایی خیره کننده‌ای دارد.

یکی از مهم‌ترین تغییرات پانامرا جدید نسبت به قبل، بهبود پیشرانه این خودرو است. در نمونه 4S، پیشرانه ۸ سیلندر 8/4 لیتری جای خود را به یک پیشرانه ۶سیلندر ۳ لیتری مجهز به توربو شارژ داده است، که علی‌رغم حجم و تعداد سیلندرهای کمتر، توان آن ۲۰ اسب بخار نسبت به گذشته افزایش یافته و قادر است ۴۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند. در همین راستا، مصرف پانامرا نیز نسبت به قبل با ۱۷ درصد کاهش روبه‌رو شده است.


پورشه پانامرا - 2015

پانامرا جدید از همان گیرباکس انحصاری پورشه (PDK) بهره می‌برد. این گیرباکس دابل کلاچ گشتاور تولیدی را به هر چهار چرخ منتقل می‌کند. ‌هم‌چنین سامانه PTM یا همان سامانه مدیریت پویایی محورها، به توزیع بهتر نیروی خودرو بین چرخ‌ها در حالت‌‌های مختلف رانندگی کمک می‌کند و از این نظر، پانامرا جدید قابلیت‌‌های حرکتی، هندلینگ و فرمان پذیری عالی در سطح کوپه‌‌های اسپرت پورشه نظیر پورشه ۹۱۱ دارد.

رقبای داخلی و خارجی

 QuattroPorte

پورشه پانامرا - 2015


  Benz CLS500

پورشه پانامرا - 2015


  BMW 650i Grancoupe


پورشه پانامرا - 2015


 پیشنهاد نهایی

با توجه به قوانین جدید گمرکی، بعید به نظر می‌رسد پانامرا جدید هم‌چون نسل قبلی، فروش و اقبال مناسبی در کشور داشته باشد. اما مدل جدید این خودرو در تعداد کم و با قیمت بسیار بالا وارد کشور شده تا افراد خاص و دنبال تمایز را به سمت خود جذب کند. پانامرا را می‌توان یک پورشه ۹۱۱ چهار درب قلمداد کرد!

پورشه پانامرا - 2015

پورشه پانامرا - 2015


پورشه پانامرا - 2015

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها