کد خبر: ۹۷۱۶۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۱۳ آذر ۱۳۹۱
سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه همه افرادی که بر قانون مداری تاکید دارند باید به قانون ملتزم باشند، در مورد آخرین وضعیت پرونده متهمان اختلاس از بیمه گفت: برخی متهمان یا وکلای آنها به حکم صادره اعتراض کرده‌اند.
مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر دوشنبه در چهلمین نشست سخنگوی قوه قضائیه با خبرنگاران در مورد آخرین وضعیت پرونده اختلاس بیمه اظهار داشت: بخشی از این پرونده تکمیل شده و دادگاه در رابطه با آن حکم صادر کرده و این حکم به متهمان ابلاغ شده است. البته متهمان و وکلای آنها به این حکم اعتراض کردند که در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و وقتی حکم قطعی شد اطلاعات آن قابل بازگو کردن است.

وی ادامه داد: این پرونده متهمان دیگری دارد که هنوز محاکمه نشده اند و حکمی برای آنها صادر نشده است.

سخنگوی قوه قضائیه در مورد توبه سعید ملک پور- متهم راه اندازی سایت های مستهجن- و لغو اعدام او گفت: این فرد حکمش اجرا نشده است.

دادستان کشور در مورد شرایط اعصار برای محکومان مالی اظهار داشت: محکومان مالی که اعصار آنها محرز شود در زندان نمی مانند. ضمن اینکه در این مورد تاکید شده است چنانچه قاضی قبل از فرستادن فرد به زندان متوجه معصر بودن آن شود فرد به زندان نمی افتد البته این در حالی است که اگر برای قاضی اعصار احراز نشود و شاکی نیز شکایت کرده و مستندات خود را ارائه کند که به عنوان مثال شاکی در گذشته پولی را از او گرفته و معلوم نیست او پول را چه کرده است و محکوم شده است و در خصوص تمکن او شک است و قاضی موضوع را بررسی می کند.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او در رابطه با سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه پزشکی قانونی، سازمان ثبت و دادسراها باید زیر نظر قوه مجریه باشد، گفت: ایشان بر قانون‌مداری تاکید کرده اند. قانون نیز هم اکنون این سازمانها را زیر نظر قوه قضائیه قرار داده است. اگر همه ملتزم به قانون باشیم این موضوع به نفع کشور است.

اژه ای در مورد برکناری رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: مسئولیت وقتی متوجه فرد است که در رابطه با ارتکاب جرم مستقیم مسئولیت وجود داشته باشد. در مورد این فرد نیز هنوز نه اتهامی و نه جرمی متوجه او نیست تشخیص مسئولان پلیس بوده است که این فرد باید به دلیل برخی قصورها برکنار شود.

وی در مورد دستگیری تعدادی بهایی در سمنان تاکید کرد: هیچکس به صرف داشتن عقیده بازداشت نمی شود و ما کسی را به این دلیل که بهائی یا درویش است بازداشت نمی کنیم. ممکن است افراد مرتکب جرم شده باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها