کد خبر: ۹۱۰۸
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
۳ کشور عربی پس از موج شورش های اسلام خواهی در جهان اسلام درخواست گسترش همکاری های دو جانبه به ایران دادند.
به گزارش جهان درحالیکه هر روز اخباری از گسترش اعتراضات مردمی در کشورهای عربی منتشر می شود و مصر بیش از دیگر کشورها شاهد حضور انقلابی مردم در اعتراض به هیات حاکمه است، ۳ کشور عربی با ارسال نماینده و یا نامه جداگانه از مسئولین ایران درخواست کردند تا حوزه روابط اقتصادی و سیاسی خودشان را گسترش دهند.
یکی از این کشورها که سابقا علیه ایران با کشورهای غربی و آمریکائی همکاری می کرد در جدیترین درخواست خود از سیاست های هسته ای ایران دفاع همه جانبه کرده است و از مسئولین ایران خواسته است که از آنها حمایت کنند.
این درحالی است که امریکا که ظاهرا حامی دولت های دست نشانده خود در منطقه بوده است پس از شروع درگیری و اعتراض در این کشورها کاملا خود را عقب کشیده و کمترین حمایتی از عمال خود در مقابل مردم نکرده است.همین موضوع باعث وحشت حکام برخی از این کشورها شده است کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با نداشتن استقلال در تعیین سرنوشت مواجه هستندو از همین رو تلاش دارند موقعیت خود را با نزدیک شدن به ایران تحکیم کنند.
در همین حال برخی رسانه های غربی نیز از این موضوع اظهار نگرانی کرده اند. محافل رسانه ای آمریکا و انگلیس بالاتفاق معتقدند کاخ سفید از حوادث مصر غافلگیر شده و در تناقضی دو سر بن بست گرفتار آمده است.
روزنامه نیویورک تایمز در این باره نوشت:تظاهرات گسترده علیه حسنی مبارک، نه تنها پیوند میان واشنگتن با مهمترین هم پیمان عرب خود را متزلزل کرده بلکه پیوند عمیق و ۶۰ ساله ایالات متحده با اسرائیل را نیز در مخاطره انداخته است. .از سوئی قدرت گرفتن اسلامگرایان در نهایت سبب بی ثباتی و دور ساختن مصر از آمریکا و در عوض نزدیک شدن آن به ایران خواهد بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها