کد خبر: ۷۳۶۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۳     ۲۵ مرداد ۱۳۹۱
محمدرضا شریفی‌نیا گفت: به اعتقاد من باید از کسی که قرآنش را برای شفاعت بر سر می‌گیریم شناخت داشته باشیم و مستند «نشانه» واقعا به مردم کمک می‌کند تا خدای خود را بهتر بشناسند.
«محمدرضا شریفی‌نیا» بازیگر سینما و تلویزیون که این شب‌ها مسابقه قرآنی «نشانه» با اجرای او از شبکه آموزش پخش می‌شود، در گفت‌وگو با فارس درباره پیوستنش به گروه سازنده این برنامه، گفت: یک مجموعه‌ای به نام همراز بود که آقای سپهرین تهیه‎‌کننده کار بودند و قرار بود در مورد مسایل اخلاقی در جامعه و مبتنی بر آیات قرآن کار کنیم که این کار به کارگردانی فرهاد جم برای شبکه آموزش تولید و پخش شد. ‌در این کار بنده به عنوان مشاور حضور داشتم که البته در زمان پخش خودش با استقبال هم مواجه شد.

وی ادامه داد: پس از همراز، پیشنهاد شد که این موضوع با شکل حرفه‌ای‌تر و با موقعیت بهتری ادامه پیدا کند و ما مقدمات کار را فراهم کردیم که قصه‌های زیادی باید به دستمان می‌رسید و تاکنون نزدیک به 200 قصه دستمان رسیده است. اما قرار شد برای ماه مبارک رمضان یک کار قرآنی ویژه انجام دهیم که ایده تولید مستندی بر اساس آیات قرآن و تطابق آیات قران و خبرهایی که در 1400 سال قبل داده شده است با مستندات علمی شکل گرفت و در نهایت کارهای اولیه ساخت مستند قرآنی «نشانه» آغاز شد.

شریفی‌نیا اظهار داشت: در واقع با این مستند می‌خواستیم نشان دهیم معجزاتی که قرآن در 1400 سال قبل خبر آن را داده بود تا چه حد توسط علم محقق شده و به نوع شگفتی‌های قرآن را بررسی کنیم. در حقیقت ده موضوع انتخاب شد که از پیدایش زمین شروع می‌شود و به آسمان‌ها، آهن، جنین و قیامت ختم می‌شود و این کار را به تهیه‌کنندگی علیرضا سپهرین و کارگردانی سلمان وکیلی آغاز کردیم که البته پروسه تحقیق کار بسیار دقیق و طولانی بود. در نهایت قرار شد بنده به عنوان راوی و مجری نیز در این کار حضور داشته باشم.

پرداختن به آیات قرآن نیازمند یک دانش است

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای اجرای این برنامه ایده‌ای هم به سازندگان آن دادید؟‌ تصریح کرد: به هرحال این کار یکی از اولین مستنداتی است که در این حجم در خصوص قرآن ساخته می‌شود و یک تیم منسجم و حرفه‌ای برای تولید این برنامه دور هم جمع شدند. طبیعتا بنده هم با توجه به تجربیاتی که در عرصه تولید دارم، هرجا که لازم بود نکاتی را به دوستان منتقل می‌کردم و خوشبختانه در این چند قسمتی که برنامه روی آنتن شبکه آموزش رفته، بازخوردهای مثبتی را به همراه داشته اشت.

وی در ادامه به فارس گفت: پرداختن به آیات قرآن نیازمند یک دانش است و وقتی می‌خواهید در مورد قرآن و کلام خداوند اثری را تولید کنید، نیازمند بهره‌گیری از یک تیم حرفه‌ای است؛ به همین دلیل به سراغ بهترین صدا رفتیم تا متن‌ها را بخوانند. مثلا آقای چنگیز جلیلوند متن‌های این کار را خواندند و در بخش‌های دیگر نیز به همین شکل سعی کردیم از بهترین‌ها استفاده کنیم. وقتی قرار است کاری را گویندگی کنم، باید کار ارزشمندی باشد و اصلا گویندگی در حوزه کاری من نیست اما چون اثر مبتنی بر قرآن بود علاقه‌مند شدم تا در این کار حضور داشته باشم.

 تیم حرفه‌ای را برای این کار جمع کردیم
 
وی با بیان اینکه از زمان زمان شکل‌گیری ایده در جریان کار بودم و تحقیق بسیار خوبی برای این مستند قرآنی شکل گرفته بود و متن بسیار خوب و محکمی نوشته شد، گفت: ما نیز سعی کردیم به سبب اهمیت کار در حوزه قرآن و اینکه «نشانه» جزو اولین تجربه‌های انجام شده در زمینه تطبیق آیات قرآن با مستندات علمی است، تیم کاملا حرفه‌ای را دور هم جمع کنیم.

وی افزود: به نظر من ساخت این قبیل برنامه‌ها به خصوص برای جوانان جذاب است و شاید از یک زاویه دیگر به قرآن نگاه کردن است. در این شب‌ها مردم زیادی به مساجد رفتند و قرآن سر گرفتند اما به اعتقاد من باید از کسی که قرآنش را برای شفاعت بر سر می‌گیریم باید شناخت داشته باشیم و شناخت هم این مسایل روزمره ما نیست و مساله شناخت بسیار عمیق‌تر از این حرف‌ها است و باید از کسی که می‌‎خواهید طلب مغفرت کنید خیلی اطلاعات داشته باشید.

 «نشانه» موجب می‌شود مردم خدرا بهتر بشناسند

وی ادامه داد: به همین دلیل به نظر من مستند قرآنی «نشانه» واقعا به مردم کمک می‌کند تا خدای خود را بهتر بشناسند و کسی که در 1400 سال پیش قرآنی را نازل کرده، مطالبی را بیان کرده است که بعد از 1400 سال، دانشمندان تنها به بخشی از آن رسیده‌اند و هنوز هم اندر خم یک کوچه هستند.

بازیگر نقش ولید در مجموعه تاریخی امام علی(ع) اضافه کرد: البته این راهی است که ما شروع کرده‌ایم و ممکن است در آینده دیگران به شکل کامل‌تری آن را انجام دهند، اما دوست داشتیم با قرآن و معجزات آن به شکل علمی برخورد شود و این مطالب علمی که در عالم اتفاق افتاده را از طریق قرآن نشان دهیم که آیات بسیار روشن و واضحی در این خصوص وجود دارد که به قول خود قرآن همه این‌ها نشانه‌ای برای اهل یقین است.

وی در پایان گفت: جزئیاتی که ما در این برنامه نشان دادیم، همگی نشانه‌هایی هستند برای اینکه افراد علاقه‌مند معجزه قرآن را درک کنند. البته من باید از شبکه آموزش که متولی تولید و پخش این برنامه شد واقعا تشکر کنم اما این برنامه واقعا این قابلیت را دارد که در تمام شبکه‌های کلی پخش شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها