کد خبر: ۶۸۳۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۳۱ تير ۱۳۹۱
روز چهارشنبه گذشته به اتوبوس گردشگران اسرائیلی پس از پیاده شدن آنها از هواپیما در بلغارستان حمله شد. این بار نیز به رسم گذشته مقام های این رژیم انگشت اتهام را به سوی ایران و حزب الله نشانه رفتند.

مهر : روز چهارشنبه گذشته به اتوبوس گردشگران اسرائیلی پس از پیاده شدن آنها از هواپیما در بلغارستان حمله شد. در این حمله که تعدادی از توریستهای اسرائیلی کشته و زخمی شدند، بنیامین نتانیاهو بلافاصله پس از این انفجار ایران و حزب الله لبنان را متهم به دست داشتن در این اقدامات تروریستی کرد.

مقام های اسرائیلی در تلاش بر آمدند تا پیش از آنکه تحقیقات دولت بلغارستان در این زمینه آغاز شود، خط کلی را به رسانه های خود در زمینه پیگیری اتهامات علیه نیروهای مقاومت لبنان و ایران ارائه کنند. اما غافل از آنکه شیوه های ترور و موقعیت زمانی آن نشان از آشنا بودن این گونه ترورها دارد. ترورهایی که سازمان اطلاعاتی اسرائیل پیشتر بارها آنها را ترتیب داده و بلافاصله پس از آن نیز ایران را متهم به این کار کرده است.

تفکر صهیونیسم در طول تاریخ ترورهای زیادی را مرتکب شده و در بسیار موارد از این ترورها می توان به "خودزنی" یا "قوم کشی" یهودی تعبیر کرد. اقدامی که بیش از هر اقدام تروریستی دیگری می تواند سمپاتی و همدردی جامعه جهانی را در شرایط کنونی در پی داشته باشد.

همه آنهایی که تاریج را مطالعه کرده اند به خوبی می دانند که این، نیروهای تروریستی صهیونیستی بودند که کشتی "اکسودس " که مهاجران یهودی را در سال 1947 از غرب وارد سرزمین های اشغالی می کرد، منفجر کردند.

صهونیست ها در آن زمان از برخی سیاست های بریتانیا ناخرسند بودند و در برای انتقام از این کشور این کشتی را با تمامی سرنشینان آن در دریا غرق کردند. این اقدام منحصر به فرد نبود و گروههای تروریستی مانند هاگانا در برهه های مختلف برای مهاجرت  دادن یهودیان به سرزمین های اشغالی بارها در کشورهای خاورمیانه دست به ایجاد رعب و حشت در بین یهودیان بوسیله ترور آنها زده اند.

خود زنی برای عینیت بخشی به تهدیدهای ذهنی

زمانی که به سیر تاریخی ترورهای یهودیان در سراسر جهان نگاه می شود این نکته در ذهن هر محققی متبادر می شود که خود زنی و یهودی کشی در بین محافل اطلاعاتی و تروریستی اسرائیل ریشه نه تنها در تاکتیک های اطلاعاتی بلکه ریشه در آموزه هایی دارد که از سوی تئودور هرتزل و خاندان روچیلد بنیانگذاران اسرائیل در این قوم فراگیر شده و "پروتکل زعمای صهیون"  تبلور این نگاههای جاه طلبانه است که ایجاد رعب و وحشت در بین همکیشان برای رسیدن به هدف های بزرگتر را جایز و حتی واجب می داند.

 تروریسم صهیونیستی همزمان با اینکه علیه ساکنان اصلی فلسطینیان اعمال می شد، علیه یهودیان اروپا نیز به کار گرفته می شد تا یهودیان از ترس  کشته شدن توسط صهیونیستها به اراضی اشغالی کوچ کنند. در واقع صهیونیستها برای پیش برد اهداف خود از اعمال تروریسم علیه یهودیان نیز ابایی ندارند.

جالب اینجاست که اغلب روسای جمهور و نخست وزیران رژیم اشغالگر قدس در این 6 دهه اخیر، حتما در سوابقشان عضویت در یکی از گروههای تروریستی صهیونیستی دیده می شود و این نشان از آن دارد که تروریسم، در دولت در رژیم اشغالگر قدس نهادینه شده و آنها مولد تروریسم دولتی هستند.

تاریخ رژیم صهیونیستی نشان داده که هرگاه این رژیم در انزوای سیاسی و در شرایط بحرانی امنیتی قرار گرفته، رو به کارآمدترین حربه خود یعنی استفاده از "مظلوم نمایی" و بکار بردن "اتهام یهود ستیزی" علیه مخالفان خود نموده است. برای این منظور هم ضروری است تا به تعدادی از یهودیان در گوشه ای از جهان صدمه ای وارد کند تا در فضای تبلیغاتی و روانی آن، خود را از مهلکه های سیاسی و امنیتی خلاص کند.

یکی از بزرگترین نمونه های این موضوع که با سر صدای زیادی هم انجام شد انفجار مرکز یهودیان آرژانتین موسوم به "آمیا" و انفجار سفارت اسرائیل در بوئنوس ایرس بود که در دهه 1990 رخ داد. با وجودی که اسناد و شواهد حکایت از دخالت آشکار اسرائیل در این انفجار دارد، اما این رژیم همچنان بر دخالت ایران و حزب الله در این انفجار تاکید دارد. و این در شرایطی بود که باید از اعراب منطقه با سلاح ایران هراسی وارد گفتگوهای صلح با اسرائیل می شدند که سالها خفت و خواری را برای اعراب منطقه به ارمغان آورد.

ترور جهانگردان یهودی در بلغارستان در این موقعیت زمانی و موقعیت تضعیف شده اسرائیل در منطقه پس از بیداری اسلامی و در عین حال تحولات سوریه و تلاش این رژیم برای بهره برداری از این بحران، می تواند کمکی به تلاش های تل آویو برای کشاندن پای آمریکا و ناتو و صف آرایی آنها در برابر جبهه مقاومت در منطقه باشد. همان طور که این رژیم با انفجار کشتی اکسودس توانست بریتانیا را در آن زمان تحت فشار قرار داده و علاوه بر وارد کردند تلفات جانی بر سر بازان انگلیسی حاضر در سرزمین های اشغالی، توانست امتیازات زیادی را از این کشور بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها