کد خبر: ۶۳۷۹۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۰۷ تير ۱۳۹۱
اردوغان گفت کشورش از این پس رفتار متفاوتی را در قبال سوریه در پیش خواهد گرفت. وی همچنین اعلام کرده است که اقدام سوریه در انهدام هواپیمای ترکیه را تلافی خواهد کرد.
در پی انهدام یک فروند جنگده ی آمریکایی ترکیه توسط ارتش سوریه رجب طیب اردوغان این کشور را تهدید به مقابله ی نظامی کرد.

به گزارش سرویس سیاسی صراط نخست وزیر ترکیه درباره این عملیات که به شکار کلاغ معروف است گفت کشورش از این پس رفتار متفاوتی را در قبال سوریه در پیش خواهد گرفت. وی همچنین اعلام کرده است که اقدام سوریه در انهدام هواپیمای ترکیه را تلافی خواهد کرد.

داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیون "TRT" مدعی شده است که جت F-4 روز جمعه صبح اشتباهی وارد حریم هوایی سوریه شد و بلافاصله از این کشور خارج شده است اما 15 دقیقه پس از خروج از حریم سوریه هدف دفاع هوایی سوریه قرار گرفته است.

این در حالی است که جنگنده آمریکایی اف-4 ترکیه که حاوی برنامه‌ رمزدار اسرائیلی بود در مرز هوایی سوریه منهدم شده است.

ترکیه و سوریه از دیر باز روابط خوب و مطلوبی را با هم داشتند اما پس از اتفاقات داخلی در سوریه مشخص شد که ترکیه از مخالفان اسد پیروی می کند و همین مسئله به تیره شدن روابط دو کشور منجر شد. همچنین برخی خبرها از قاچاق سلاح به سوریه از خاک ترکیه خبر می دهند.

ترکیه در شرایط فعلی برای مقابله با سوریه و به بهانه حمایت از مردم این کشور با اتحادیه عرب و غرب همگام شده و شاید برای واکنش در قبال این موضوع به مشورت با طرف‌های غربی نیز بپردازد. به ویژه اینکه ترکیه به عنوان عضوی از ناتو مجبور به تمکین به تعهدات خود در قبال این پیمان است. آنچه که مسلم است این اتفاق بر روند اجلاس آتی ژنو در مورد سوریه سایه می‌افکند همچنین بر اساس بعضی گمانه زنی ها این اتفاق می تواند موجبات حمله ی ترکیه به سوریه را فراهم کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها