قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي با اشاره به اين كه پيش از اين خلاء
مد و الگوي لباس اسلامي وجود داشت گفت: در حال حاضر وزارت ارشاد كارهاي
خوبي را در اين زمينه انجام داده است كه مرحله طراحي و توليد را پشت سر
گذاشته اما تا رسيدن به فرايند عرضه و اقتصاد زمان ميبرد.
عليرضا
افشار در گفتوگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه متولي اصلي ترويج عفاف و
حجاب در كشور كدام دستگاه است گفت: در دستهبندي براي انجام مسووليتها در
حوزه حجاب و عفاف، دستگاهها به سه گروه تقسيم شدهاند و وظيفه اصلي به
عهده دستگاههايي همچون آموزش وپرورش، صدا و سيما، وزارت علوم ، وزارت
ارشاد و سازمان تبليغات گذاشته شده است.
وي افزود: البته براي ساير
دستگاهها نيز وظايفي تعريف شده است از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت
فعلي كه مسووليت كنترل اصناف و بازار را برعهده دارد و دستگاههاي ديگر نيز
در خور فعاليتشان، وظايفي را برعهده دارند.
قائم مقام وزير كشور در
امور اجتماعي با بيان اينكه ترويج مساله حجاب و عفاف تنها بر عهده يك
دستگاه مشخص نيست، تصريح كرد: همه دستگاهها بايد همكاري و هماهنگي لازم را
با يكديگر در اين رابطه داشته باشند تا به اهداف تعريف شده در حوزه حجاب و
عفاف دست پيدا كنيم.
افشار در پاسخ به اين سوال كه دستگاهها چه
برنامههايي را در حوزه ارائه الگوي مناسب انجام دادهاند گفت: نبود يك
الگوي مناسب كمبود و خلايي بود كه قانون نيز آن را احساس كرد و در مجلس
شوراي اسلامي قانوني تحت عنوان مد و لباس تصويب شد كه وظيفه اجراي آن به
عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و در اين راستا كارگروهي تعيين و
همكاري با دستگاهها آغاز شده است.