کد خبر: ۵۸۶۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۶ خرداد ۱۳۹۱
قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي با اشاره به اين كه پيش از اين خلاء مد و الگوي لباس اسلامي وجود داشت گفت: در حال حاضر وزارت ارشاد كارهاي خوبي را در اين زمينه انجام داده است كه مرحله طراحي و توليد را پشت سر گذاشته اما تا رسيدن به فرايند عرضه و اقتصاد زمان مي‌برد.

عليرضا افشار در گفت‌وگو با ايسنا، در پاسخ به اين سوال كه متولي اصلي ترويج عفاف و حجاب در كشور كدام دستگاه است گفت: در دسته‌بندي براي انجام مسووليت‌ها در حوزه حجاب و عفاف، دستگاه‌ها به سه گروه تقسيم شده‌اند و وظيفه اصلي به عهده دستگاه‌هايي همچون آموزش وپرورش، صدا و سيما، وزارت علوم ، وزارت ارشاد و سازمان تبليغات گذاشته شده است.

وي افزود: البته براي ساير دستگاهها نيز وظايفي تعريف شده است از جمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعلي كه مسووليت كنترل اصناف و بازار را برعهده دارد و دستگاههاي ديگر نيز در خور فعاليتشان، وظايفي را برعهده دارند.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي با بيان اينكه ترويج مساله حجاب و عفاف تنها بر عهده يك دستگاه مشخص نيست، تصريح كرد: همه دستگاهها بايد همكاري و هماهنگي لازم را با يكديگر در اين رابطه داشته باشند تا به اهداف تعريف شده در حوزه حجاب و عفاف دست پيدا كنيم.

افشار در پاسخ به اين سوال كه دستگاه‌ها چه برنامه‌هايي را در حوزه ارائه الگوي مناسب انجام داده‌اند گفت: نبود يك الگوي مناسب كمبود و خلايي بود كه قانون نيز آن را احساس كرد و در مجلس شوراي اسلامي قانوني تحت عنوان مد و لباس تصويب شد كه وظيفه اجراي آن به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است و در اين راستا كارگروهي تعيين و همكاري با دستگاه‌ها آغاز شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها