کد خبر: ۵۴۱۱۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۲۱ آبان ۱۴۰۳
 یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.

به گزارش سرویس سواد رسانه پایگاه خبری 598، یکی از شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب به شرح زیر است:

 گزینش موارد احساس برانگیز:

 یکی از شگردهایی که رسانه های فارسی زبان برای فریب دادن ذهن مخاطبان نسبت به مسائل موجود در ایران مورد استفاده قرار می دهند، گزینش موارد احساس برانگیز(برجسته سازی) و بازی کردن با احساسات (اقناع) مخاطبین است.

خیلی از گزارش‌ها و مستنداتی که این رسانه‌ها درباره ایران کار می‌کنند، مانند «موضوع اسیدپاشی یا اعدام»، بیش از همه دارای ابعاد عاطفی و احساسی است.

در این شگرد رسانه بیشتر بر بعد احساسی قضیه تکیه دارد تا اینکه واقعا و صرفاً بخواهد خبری را اطلاع دهد.

پرداختن به اخبار به صورت احساسی دارای چند نکته است:
اول مخاطب را با خود همراه می‌کند؛
پس از آن مخاطب را بر انگیخته و
نهایتاً او را به واکنش وامی‌دارد
و اینجاست که رسانه به هدف اصلی خود رسیده است...

آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است.

* انجمن سواد رسانه طلاب

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها