کد خبر: ۳۶۵۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۰۵ بهمن ۱۳۹۰
تعزیه‌خوانی که ریشه در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد و در ایام‌های مختلف سوگواری از آن استفاده می‌شود، این بار در رسانه ملی و در شبکه 7 سیما به تمسخر کشیده شد.
598 به نقل از مشرق، هم‌زمان با مراسم ثبت جهاني تعزيه كه با حضور رئيس جمهور انجام شد، رسانه ملي در برنامه‌ای كه از شبكه آموزش سيما و در قالب يكي از آیتم‌های برنامه راديو هفت صورت گرفت به تمسخر اجراي اين مراسم آئيني و معنوي پرداخت.

شبکه 7 جمهوری اسلامی ایران در برنامه «رادیو 7»‌ خود با این کار نه تنها حرمت تعزیه‌خوانی را نگاه نداشت بلکه دست به استهزاء و تمسخر تعزیه‌خوانی در ایام سوگواری زد. نكته جالب توجه در اين برنامه كه با موسيقي و حالات و اشعار مناسب مراسم تعزيه عجين بود، اين است كه مجري برنامه صراحتاً به اجراي آيتم مذكور با تمثيل به تعزيه اشاره مي‌كند.

 



گویا توهین به مقدسات و استهزاء آنها در رسانه ملی کشور ما تبدیل به امری عادی شده است. کاملاً مشخص است که مسئولین رسانه ملی  خواب نیستند، بلکه خود را به خواب زده‌اند، چرا که با توجه به اقدامات سوال‌برانگیزی که در گذشته نیز در رسانه ملی روی داده و با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که در این زمینه شده است، آنها تا کنون باید به خود آمده و دست به اصلاح ساختار موجود می‌زدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها