کد خبر: ۲۵۳۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
لس آنجلس تایمز :
روزنامه لس آنجلس تایمز از انصراف آمریکا از تحریم بانک مرکزی ایران خبر داد، اقدامی که به نوشته این روزنامه به دلیل تاثیرات و پیامدهای احتمالی منفی آن بر بازارهای جهانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه لس‌آنجلس تایمز گزارش داده با وجود تهدیدهای هفته‌های اخیر در مورد تحریم بانک مرکزی ایران، ایالات متحده به این نتیجه رسیده‌ است که اعمال چنین تحریم‌هایی بازار نفت را بی ثبات ‌می‌کند.

در هفته اخیر کمیته روابط خارجی سنای آمریکا طرح تحریم بانک مرکزی ایران و تحریم های نفتی جمهوری اسلامی را تصوب کرد، اما مجلس نمایندگان با این طرح موافقت نکرده است.

لس‌‌آنجلس تایمز می نویسد: پس از چند هفته تهدید به تحریم بانک مرکزی ایران به نظر می رسد که به علت پیامدهای منفی این اقدام در بازار نفت و تاثیرش بر اقتصاد جهانی، آمریکا آن را کنار گذاشته و این تغییر موضع نشان می‌دهد که در چنین شرایطی آنها باید اقدامات خود را با عنایت به پیامدهای اقتصادی آن تنظیم کنند.

این روزنامه‌ می نویسد: علاوه بر این به نظر می‌رسد که مقاومت و مخالفت سایر دولت‌ها با تحریم بانک مرکزی ایران عامل مهمی در تغییر موضع آمریکا بوده است. همچنین  عقب نشینی آمریکا در این زمینه باعث شده که سایر کشور‌ها نیز از اتخاذ مجازات‌های شدید علیه ایران پرهیز کنند. یک دیپلمات غیر آمریکایی می‌گوید: در شرایطی که خود آمریکا حاضر نیست اقدامات سختگیرانه ‌تری را به اجرا بگذارد چرا ما باید با ایران سرشاخ شویم.

برپایه این گزارش مقام‌های آمریکایی می‌گویند اکنون به جای تمرکز بر روی تحریم بانک مرکزی ایران سعی خواهند کرد کشورهایی را که با ایران روابط تجاری گسترده‌ای دارند، تشویق کنند که تحریم‌های آمریکا در مورد ایران را پذیرفته و به اجرا بگذارند.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز می‌نویسد: در شرایطی که قرار است آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته آینده گزارش جدید خود درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران را منتشر کند، تحریم بانک مرکزی ایران ممکن است به فضای نگرانی‌های موجود بیشتر دامن بزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها