کد خبر: ۲۴۱۳۳۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
اداره هوانوردی فدرال آمریکا پرواز هواپیماهای مسافربری این کشور در حریم هوایی عراق را ممنوع اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پرس تی وی،  اداره هوانوردی فدرال امریکا روز جمعه (۸ اوت، ۱۷ مرداد) از منع پرواز هواپیماهای این کشور بر فراز عراق خبر داد و علت آن را شرایط خطرناکی دانست که ممکن است از درگیری‌های مسلحانه و نبرد میان شبه نظامیان داعش و نیروهای عراق در منطقه نشات ‌گیرد.

این اقدام بعد از آغاز حملات هوایی پهپادها و جنگنده‌های ارتش امریکا به مواضع تروریست های داعش در خارج از شهر اربیل در روز جمعه صورت گرفت.

اداره هوانوردی فدرال امریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به شرایط خطرناکی که ممکن است از درگیری مسلحانه میان شبه نظامیان داعش و نیروهای امنیتی عراق و متحدان آن‌ها ناشی شود، هر گونه عملیات پرواز در منطقه اطلاعات پرواز بغداد، تا اطلاع ثانوی، ممنوع است.»

امریکا پیش از این نیز پرواز هواپیماهای خطوط هوایی امریکا را در ارتفاع زیر ۲۰ هزار پا در عراق ممنوع کرد و این ارتفاع پرواز را فقط هنگام فرود یا برخاستن هواپیماها در برخی از نقاط این کشور مجاز دانست.

افزون بر این، پرواز هواپیماها از هر کشور نزدیک عراق در ارتفاع زیر ۲۰ هزار پا، تنها با اجازه مقامات عراق صورت می‌گیرد.

باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا روز پنج شنبه اعلام کرد به ارتش عراق اجازه داده است حملات هوایی هدفمندی را علیه شبه نظامیان داعش در عراق آغاز کنند.

اولین دور حملات هوایی امریکا در عراق، بامداد روز جمعه، با استفاده از جنگنده‌های اف-هجده در بمباران توپخانه‌های شبه نظامیان داعش در نزدیکی اربیل در شمال عراق آغاز شد.

ارتش امریکا همچنین روز جمعه در دومین دور از حملات هوایی خود در عراق، مواضع شبه نظامیان داعش را در اطراف اربیل هدف قرار داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها