کد خبر: ۱۹۴۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۶ شهريور ۱۳۹۰
سایت های خبری هر روز خبرهای گوناگونی را منتشر می کنند که برخی از آنها صرفا در حد شنیده هاست و ممکن است چندان مبنای محکمی نداشته باشد. در عین حال برخی از این خبرها که مستندتر هستند برای اطلاع خوانندگان مرور می شود.

به گزارش 598 به نقل از مهر، در خبرهای ویژه امروزسه شنبه 15 شهریورماه 1390 سایت های خبری کشور چنین آمده است:

 پرده برداری از مافیای فوتبال ایران

سایت خبری تابناک با اشاره به برنامه 90 این هفته نوشت : در این برنامه عادل فردوسی پور، به ماجرای فساد در فوتبال ایران و پدیده شوم واسطه گری ودلالی بازیکن درآن پرداخت. این برنامه با حضور رسول کربکندی و مجید جلالی روی آنتن شبکه سوم سیما قرار گرفت. در این برنامه جلالی در بخشی از سخنانش گفت: وقتی سرمربی ‌بودم ، یک بازیکن داشتیم که شرایط بازی کردن نداشت و اصرار می کرد که حتما چند دقیقه او را به زمین بفرستم چون قرار است به تیم ملی دعوت شود، این بازیکن به من گفت سه و نیم میلیون دادم به تیم ملی دعوت شوم و پنج میلیون هم دادم که بازی کنم.

 سرقت کیف خبرنگار ایرانی در آرژانتین و تهدید او توسط لابی صهیونیستی

سایت خبری جهان نوشت: در حین پوشش خبری مراسم جشن عید فطر در آرژانتین افراد ناشناس با سرقت کیف خبرنگار واحد مرکزی خبر آن را با کیفی مشابه تعویض کردند. در کیف باقی مانده، بروشورهای تبلیغاتی دانشگاه اسرائیلی بوینوس آیرس، دفترچه ای یادداشت که روی آن کلمات و جملات تهدید آمیزی برای این خبرنگار نوشته شده و همچنین یک پیراهن مشکی زنانه کشف شد.

 نماینده ارومیه : ارسال پیامک های ضد انقلاب برای شرکت در تجمع به مردم

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در گفت وگو با سایت خبری جهان با بیان اینکه ضد انقلاب‌ها برای بهم ریختن نظم استان آذربایجان غربی و ایجاد اغتشاش وارد میدان شده اند، گفت: آنها انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه را بهانه می کنند در حالی که نه دریاچه ارومیه را می شناسند و نه رودخانه ارس را. وی افزود : ضد انقلاب‌ها از چند روز گذشته با ارسال پیامک هایی مبنی بر برگزاری تجمع و راهپیمایی قانونی در روز شنبه ۱۲شهریور از مردم می خواستند تا در آن شرکت کنند.

 نشت نفت ایران برروی آبهای خلیج فارس

سایت خبری خبر آنلاین نوشت : روز شنبه هفته جاری به دلیل بی توجهی مسوولان شرکت پایانه‌های نفتی ایران و خرابی سامانه های تخلیه حدود 10 هزار لیتر نفت خام در دریا ریخته شد.

اگرچه این حادثه توسط مسوولان این شرکت اطلاع رسانی نشده و هنوز هم به طور رسمی دلیل این غفلت مسوولان این شرکت اعلام نشده اما براساس شنیده ها سامانه تخلیه در مخزن نفتی سوراخ شده  بوده و در هنگام وقوع حادثه توانایی تخلیه  نفت و جلوگیری از ریختن آن در دریا را نداشته اند.

 محاکمه  رئیس جمهور سابق فرانسه به اتهام سواستفاده مالی در انتخابات

سایت خبری الف نوشت : ژاک شیراک رئیس جمهوری سابق فرانسه و شهردار اسبق پاریس به اتهام سوء استفاده از وجوه عمومی برای هزینه های انتخاباتی اش در سال 1995 محاکمه شد.

 سکوت وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی سازی در برابر پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی

سایت خبری مشرق ضمن انتقاد از پاسخگو نبودن وزیر اقتصاد نسبت پرونده اختلاس سه هزار میلیار تومانی نوشت : آقای وزیر اقتصاد که عنوان سخنگویی دولت در این عرصه را به یدک می کشد و در جلسات خود با خبرنگاران فقط به ارایه آمار و ارقام از وضعیت خوب اقتصادی کشور می پردازد، بالاخره باید سکوت خود را در برابر واگذاری بی ضابطه شرکت های بزرگ فولادسازی و راه آهن کشور به گروه سرمایه گذاری "آ" بشکند و به ابهامات پاسخ دهد.

 ابراز پشیمانی شهرام جزایری

سایت خبری فردا نوشت : شهرام جزایری در گفتگو با همشهری ماه ضمن اظهار پشیمانی از برخی اقدامات خود بزرگترین اشتباهش را نزدیک شدن به آدم های سیاسی دانسته است.

 علی مطهری مصاحبه با «زندگی» را تکذیب کرد

سایت خبری پارسینه نوشت : علی مطهری مصاحبه اش با سایت «زندگی» را تکذیب کرد. این مصاحبه که شامل مطالبی علیه ویژه نامه ضمیمه روزنامه ایران (تجلی ری) بود، توسط این عضو هیأت نظارت بر مطبوعات تکذیب شد. وی محتویات آن را زاییده ذهن خبرنگار سایت زندگی خواند.

 "پنج کیلومتر تا بهشت" یک کودک را کشت

«می‌خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند» این آخرین جمله‌ای بود که محمد مهدی قبل از شروع بازی مرگبارش به زبان آورد. خودکشی پسربچه 12 ساله به تقلید از سریال پنج کیلومتر تا بهشت بازتاب گسترده ای در سایتهای خبری داشت. جهان نیوز به نقل از رونامه همشهری نوشت : خانواده مهدی که فرزندشان به تقلید از سریال" پنج کیلومتر تا بهشت" خودکشی کرده قصد شکایت از صدا و سیما را دارند. همچنین گفته می شود به دنبال مرگ مغزی این کودک خانواده وی با اهدای اعضای بدن فرزندشان موافقت کردند.

 چرا مشایی به سفر تاجیکستان رفت؟

قاصد نیوز نوشت: با اینکه از زمان امضای توافق نامه مشترک روسای جمهوری ایران، تاجیکستان و افغانستان درباره تاسیس شبکه تلویزیونی فارسی ‌زبانان موسوم به نوروز در سال 2006 در شهر دوشنبه پنج سال می گذرد ولی تاکنون به دلایل مختلف این شبکه راه‌اندازی نشده است.

با بررسی اسناد راه اندازی این تلویزیون نیز مشخص می شود که ریاست طرف ایرانی در این تلویزیون برعهده علی اصغر شعردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و از دوستان نزدیک اسفندیار رحیم مشایی است و حتی چنانچه مدت ماموریت وی به عنوان سفیر در تاجیکستان به پایان برسد، همچنان به عنوان مدیر بخش خصوصی ایران، سمت مدیریت طرف کشورمان را در این تلویزیون خصوصی برعهده خواهد داشت.

با این حال به نظر می رسد علاقه ویژه برخی مسئولان دولتی به راه اندازی یک شبکه فارسی زبان بدون نظارت های موجود در داخل کشور، از جمله موضوعاتی است که هنوز هم به طور جدی پیگیری می شود و شاید این موضوع را بتوان از مهمترین دلایل سفر مشایی به تاجیکستان دانست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها