کد خبر: ۱۵۵۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۱۸ تير ۱۳۹۰
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: اگر عربستان سیاست های خود را در قبال انقلاب مردم در کشورهای منطقه اصلاح کند آنگاه می توان با این کشور مذاکره کرد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی در گفتگو با مهر، در خصوص اظهار علاقه وزیر امور خارجه عربستان برای گفتگو با جمهوری اسلامی ایران و نیز دعوت وی از صالحی وزیر امور خارجه برای سفر به این کشور گفت: نمی توانیم مذاکره با عربستان را منتفی بدانیم به شرط آنکه این کشور سیاست های خود را در قبال انقلاب مردم در کشورهای منطقه اصلاح کند.

وی تصریح کرد: عربستان باید در اسرع وقت نیروهای خود از بحرین را خارج کند و حق را به مردم کشورهای منطقه دهد نه اینکه نیروهای خود را برای مقابه با آنها بسیج کند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکره با کشورهای منطقه استقبال می کند، اظهار داشت: اگر عربستان سیاست های خود را اصلاح کند و دیگر حاظر نشود از دیکتاتورها در کشورهای عربی حمایت کند آن وقت می توان با این کشور مذاکره کرد.

به گزارش مهر، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان سعودی در دیدار با همتای انگلیسی خود در جده، از آمادگی کشورش برای گفتگو با جمهوری اسلامی ایران در صورتی که تهران چنین قصدی داشته باشد، خبر داده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها