کد خبر: ۱۵۰۶۹
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۱۱ تير ۱۳۹۰

بولتن نیوز: یکی از مسائل مهم در مباحث فرهنگی، ایجاد «الگوی فرهنگی» است. الگوها در حقیقت آن دسته از افراد و شخصیت هایی هستند که عموم مردم به خصوص جوانان سعی می کنند برای رفتار و گفتار فردی و اجتماعی خود به آنها رجوع کرده و آنان را سر مشق خود قرار دهند. در این بین الگوهای فرهنگی اعم از الگوهای دینی تا هنری یقینا مهم تر از سایر حوزه ها است.

«متاسفانه» یا «خوشبختانه» در جامعه ما که یک جامعه «فرهنگ محور» است الگوهای فرهنگی بیشتر در چشم مردم و افراد جامعه هستند. خوشبختانه از این بابت که اگر این الگوهای فرهنگی از شخصیت های فرهیخته و مبادی به آداب اسلامی و ایرانی باشند بدون شک می توانند در جهت پیشرفت و اعتلای فرهنگی جامعه نقش بازی کنند. و «متاسفانه» هم از این روی که همین الگوهای فرهنگی خود می توانند عاملی باشند در جهت تنزّل فرهنگی جامعه.

آن چیزی که فعلا از رصد الگوهای فرهنگی موجود در جامعه علی الخصوص در حوزه هنر و سینما استنباط می شود این است که متاسفانه اکثر این افراد دارای رفتار و خلقیاتی خلاف آداب و رسوم دینی و ملی ما هستند. در حقیقت خود این افراد، اشخاص دیگری چون سوپر استارهای هالیوودی را به عنوان الگوی خود انتخاب کرده اند. از همین روی رفتار، گفتار و کردار این افراد در اکثر موارد مغایر با فرهنگ جامعه ایرانی است.

مدتی است که باز هم اجرای طرحی به نام «طرح امنیت اجتماعی» در جامعه داغ شده است. نیروی محترم اتنظامی در این چند مدت سعی کرده در حد توان خود با افرادی که مخلّ امنیت اجتماعی در جامعه شده اند برخورد کند. اگر چه بولتن نیوز قبلا در این باره صحبت کرد که اساسا این تلقی که بحث امنیت اجتماعی را محدود کنیم به برخورد با بانوانی که دارای پوشش نامناسبی هستند اشتباه است اما با فرض پذیرفتن این موضوع، باز هم سوال این است که چرا نیروی انتظامی یا نهادهای نظارتی و کنترلی دیگر، با آثار بدحجابی و پوشش های نامناسب در حوزه های فرهنگی و هنری برخورد نمی کنند؟ آیا در فیلم ها و سریال هایی که از سینماها و رسانه ملی ما پخش می شوند، بازیگران و هنرمندان دارای پوشش مناسب ملی و اسلامی هستند؟ آیا الگوهای فرهنگی یا همان سوپر استارهای سینمای ایران مودب به آداب اسلامی هستند؟ آیا به نظر شما اکران و پخش چنین فیلم ها و سریال هایی خود نمی تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در ترویج فرهنگ بد حجابی باشد؟ آیا اثرات تخریبی بد حجابی این الگوهای فرهنگی بیشتر از مردم عادی نیست؟ و اصلا آیا می توان با جلوه های منکر در جامعه برخورد کرد در حالی که در فیلم هایی که از سینماهای ما پخش می شوند و از نهادهایی چون وزارت ارشاد اسلامی! مجوز اکران گرفته اند چنین صحنه هایی به وفور دیده می شود؟ آیا می توان داعیه مبارزه با پدیده بد حجابی را داشت در حالی که در برخی سریال هایی که از رسانه ملی به نمایش در می آید شاهد صحنه هایی از این گونه موارد هستیم؟

تصاویر زیر خود گویا تر از هر سخنی است اگر اهل اشاره و کنایه باشیم:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها