کد خبر: ۹۹۶۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۲۳ آذر ۱۳۹۱
وزیر دفاع گرجستان اعلام کرد آمریکا به تفلیس وعده داده تا تسلیحات تدافعی به این کشور بفروشد و در همین رابطه یک هیئت آمریکایی اخیرا در سفر به گرجستان مذاکراتی برای توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه انجام داده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، "ایراکلی آلاسانیا" وزیر دفاع گرجستان روز چهارشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا امکان خرید تسلیحات تدافعی ضروری برای این کشور را فراهم کرده است.

روزنامه «وزگلاد» وزیر دفاع گرجستان گفت: حدودا 10 روز قبل هیئتی از آمریکا به تفلیس سفر کرد که هدف اصلی آن توسعه همکاری‌های نظامی دوجانبه بود. ملاقات‌های برنامه ریزی شده در این زمینه کاملا موفقیت آمیز بودند. برای ما دور از انتظار بود که طرف آمریکایی به ما وعده داده است تا امکان خرید تسلیحات تدافعی جدید از این کشور را فراهم کند. البته در حال حاضر من نمی‌توانم جزییات توافقات صورت گرفته را فاش کنم، ولی مسئله مهم آن است که دولت آمریکا تصمیم سیاسی لازم در این رابطه را دیگر اتخاذ کرده است.

آلاسانیا در عین حال بعید ندانست که توسعه همکاری‌های نظامی گرجستان و آمریکا می‌تواند برای روسیه تحریک آمیز باشد و یادآور شد: ما با دولت آمریکا به توافق رسیده‌ایم که آنها در جریان مذاکرات دوجانبه با روسیه این مسئله را مطرح کرده و مشکلی از این بابت بوجود نیاید.

طبق گفته‌های وزیر دفاع گرجستان، احتمال خرید تسلیحات نظامی جدید از سوی گرجستان باعث می‌شود تا توزان نیروهای نظامی در منطقه قفقاز متوازن تر شود و این مسئله در راستای تامین ثبات و امنیت منطقه خواهد بود.

وی تاکید کرد: گرجستان بعنوان یک کشور مستقل کاملا حق دارد تا برای دفاع از استقلال و تمامیت ارضی خویش تسلیحات تدافعی مورد نیاز خود را تامین کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها