کد خبر: ۹۸۷۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۲۰ آذر ۱۳۹۱
وزیر امورخارجه با تأکید بر ضرورت حمایت منطقه ای و بین المللی از مردم سوریه، پای بندی به گفتگوی ملی را مناسب ترین راهکار برای حل مسائل سوریه و بحرین دانست.
به گزارش 598 به نقل از واحد مرکزی خبر ، علی اکبر صالحی در اجلاس جهانی استادان دانشگاه ها و بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران طرح جامعی برای برون رفت از بحران کنونی سوریه به طرف های مختلف به ویژه نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور این کشور ارائه کرد.

این طرح همچنین به وزرای امور خارجه مصر، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی و روسیه ارائه شده که توقف خشونت و گفتگوهای ملی از مفاد اصلی آن است.

وزیر امورخارجه با انتقاد از برخورد گزینشی غرب در تحولات منطقه ، بر ضرورت اتخاذ راهکار سیاسی در قبال تحولات سوریه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون معارضه اصیل و واقعی سوریه معتقد به گفتگوی ملی است به نشست سه هفته پیش گفتگوی ملی نخبگان سوری در تهران اشاره و اضافه کرد : ما سه هفته پیش گفتمان ملی از مجموعه ای از نخبگان سوری در تهران داشتیم در صورتی که تروریست ها متاسفانه همزمان مردم و دولت را هدف حملات مسلحانه خود قرار داده اند.

صالحی گفت: متاسفانه این گروه های مسلح و بی مسئولیت با برخورداری از حمایت خارجی، سرمایه های عظیم انسانی و زیرساخت های سوریه را هدف قرار داده اند و امنیت منطقه را به خطر انداخته اند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران طرح جامعی را برای برون رفت از بحران کنونی سوریه به طرف های مختلف از جمله نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه و وزرای خارجه مصر، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی و نیز روسیه ارائه کرده است که توقف خشونت و گفتگوی ملی از مفاد اصلی آن است.

صالحی با تاکید بر ضرورت حمایت منطقه ای و بین المللی از مردم سوریه پایبندی به گفتگوی ملی را مناسب ترین راهکار در سوریه و نیز بحرین اعلام کرد.

این اجلاس دوروزه در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها