به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در نمابر این شرکت که نسخهای از آن برای ایسنا ارسال شده آمده است: «درخصوص بالا بودن آمار تصادفات پراید و موارد فوت سرنشینان باید به این نکته اشاره شود که خودروی پراید به عنوان پرتیراژترین خودروی تولیدی در ایران به تنهایی نیمی از سهم خودروهای در حال تردد در شهرها و جادههای کشور را در اختیار دارد. از این رو بالا بودن آمار تصادفات آن طبیعتا به علت وجود تعداد زیاد این خودرو در محورهای حمل و نقل کشور است و آمار تصادفات آن را نمیتوان با خودروهای دیگر مقایسه کرد.
بنا به گفته کارشناسان فنی راهور و متخصصان ترافیک، نخستین عامل بروز تصادفات رانندگی در ایران، عامل انسانی ذکر شده، عواملی از قبیل خوابآلودگی رانندگان، سرعت غیرمجاز و سبقتهای غیرمجاز بیشترین عوامل تصادفات و به تبع آن مرگ و میر سرنشینان محسوب میشوند. ضمن اینکه در کنار این عامل باید وجود نقاط پرخطر و حادثهخیز فراوان در سطح جادههای کشور را دومین عامل بروز تصادفات دانست. به نظر میرسد مقصر دانستن یک خودرو در بروز تصادفات چندان علمی و کارشناسانه نباشد.
در خصوص کمربند ایمنی خودرو پراید باید به این نکته اشاره شود که در چند سال اخیر همزمان با داخلیسازی 100 درصدی خودرو پراید، قابلیت تنظیم ارتفاع در کمربند ایمنی این خودرو ایجاد شده و نوع و جنس کمربند آن در سطح بالایی از استاندارد قرار داشته و در محصولات جدید و ارتقایافته ایکس 100 سایپا توجه به ایمنی و استانداردهای خودرو در بالاترین سطح قرار دارد. لازم به ذکر است کمربند ایمنی جزو استانداردهای 55 گانه به شمار رفته و محصولات سایپا تمامی آزمایشات مربوط به این استانداردها را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند.
جای آن دارد جناب آقای هاشمی تشکری به عنوان معاون شهرداری تهران درخصوص مشکلات فراوانی که گریبان مردم را گرفته هم سخنانی بیان میفرمودند. به نظر میرسد خیابانهای نامناسب، گذرگاههای حادثهخیز، آبگرفتگیهای پیدرپی معابر شهر تهران، آسفالت ناهموار و وجود دستاندازها و چالههای فراوان در سطح شهر، شهروندان را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.
در خاتمه باید گفت شرکت سایپا همواره خود را مقید به پاسخگویی به مخاطبان و مشتریان دانسته و اتهامزنی به این شرکت آن هم از سوی یکی از مسوولان ارشد شهرداری تهران در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امری نامطلوب به نظر میرسد.»