کد خبر: ۹۳۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۶ بهمن ۱۳۸۹
یک توجیه تکراری: نیازی به مجوز نیست!
وبلاگ زاویه نوشت :

یک توجیه تکراری: نیازی به مجوز نیست!





یک توجیه تکراری:
«وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران مى گوید براى برگزارى تجمع 25 بهمن 1389 مجوزى صادر نكرده، اما رهبران مخالفین مى گویند نیازى به مجوز نیست و مطابق قانون اساسى برگزارى تجمع مسالمت آمیز آزاد است.»



----------
اول: اگر تجمع مسالمت آمیز نیازی به مجوز ندارد، چرا خود شما رهبران سبزها بابت همین آخرین تجمعتان در یک نامه رسمی از وزارت کشور «درخواست مجوز» کردید؟!
این دقیقا متن نامه شماست که در 16 بهمن 1389 خطاب به آقای محمدنجار وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران نوشته اید:


«بدین وسیله به اطلاع می رساند که به منظور اعلام همبستگی با حرکت های مردمی در منطقه بویژه قیام آزادیخواهانه مردم تونس و مصر بر علیه حکومت استبدادی در کشور، درخواست صدور مجوز برای دعوت به راهپیمایی مردمی طبق اصل بیست و هفت قانون اساسی در جهت حمایت از قیام مردم این دو کشور مسلمان را در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ساعت ۳ بعدازظهر از میدان امام حسین تا میدان آزادی را داریم.»


----------
دوم: تا جایی که ما خبر داریم شما هنوز معتقدید در انتخابات 1388 «تقلب» شده است و باز تا جایی که ما باخبریم شما دولت کنونی را صرفا «دولت مستقر» شناخته اید و هنوز آنرا دولت قانونی ندانسته اید.
چرا از دولتی که آنرا همچنان برآمده از رای مردم نمیدانید درخواست مجوز کرده اید؟ این یک عمل منافقانه و منفعت جویانه نیست؟ آیا از دولتی مجوز طلب میکنید که آنرا قانونی نمیدانید؟!



----------
سوم: در سال 1378 و در هیئت دولت سید محمد خاتمی رسما تصویب شده است که تجمعات مردمی باید با مجوز کتبی وزارت کشور صورت بگیرد.

هیئت وزیران دولت اصلاحات در تاریخ 18 اسفند 1378 ضمن اصلاح ماده (35) آیین نامه اجرایی قانون فعالیت احزاب، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و انجمنهای اسلامی یا‌ اقلیتهای دینی شناخته شده، مصوبه 9 تیر 1361 را اینگونه اصلاح میکند:
«صدور اجازه كتبی تشكیل اجتماعات به عهده وزارت كشور است و برگزاری راهپیمایی منوط به اطلاع وزارت كشور و تشخیص كمیسیون‌ماده (10) قانون مبنی بر مخل نبودن انجام راهپیمایی به مبانی اسلام می‌باشد.»
سند

اگر تجمعات مردمی نیازی به مجوز نداشت، چرا دولت سید محمد خاتمی چنین چیزی را تصویب کرده است؟



----------
چهارم: شما با این فهم و استدلالتان فقط یک لطفی بفرمایید دیگر اسم امام (ره) را نیاورید و خودتان را «جریان اصیل خط امام» ننامید. چرا که امام (ره) رسما و صراحتا فرموده اند که تجمعات مردمی نیاز به اجازه از وزارت کشور دارد. سند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها