کد خبر: ۹۱۷۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
احمدی‌ نژاد:
ˈمحمود احمدی نژادˈ رییس جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه استقرار کامل و حقیقی دموکراسی جز در سایه تعهد عمومی به عدالت، پاکی و آزادگی ممکن نیست، گفت: دموکراسی هرگز از لوله تفنگ و دیگر شیوه های تحمیلی مستقر نخواهد شد.
احمدی نژاد که ریاست دوره ای جنبش عدم تعهد را نیز برعهده دارد، صبح پنجشنبه به وقت محلی، طی سخنانی در پنجمین ˈاجلاس دموکراسی بالیˈ اظهار داشت: امروز دمکراسی به عنوان اخرین دستاورد بشر تنها شیوه شناخته شده ای است که می تواند راهی به سوی زمامداری صالح محسوب شود.

 
رییس جمهوری ایران، با بیان اینکه دمکراسی آن قدر جاذبه دارد که بسیاری آن را قله دستاوردهای بشر معرفی می کنند، گفت: دمکراسی امیدهای فراوانی را برانگیخته است و مبارزات گسترده ای صرف تبیین و استقرار آن در جای جای جهان شده و می شود.

 
وی با طرح این سووال که اما آیا مشکلات جامعه بشری برطرف شده و سعادت انگونه که مورد نظر بوده، حتی در کشورهایی که مدعی پرچمداری و کمال دمکراسی هستند استقرار پیدا کرده است، گفت: امروز شاهدیم که روند برده داری و استعمار در تضییع حقوق انسان ها به شکل های جدیدی ادامه دارد.

 
رییس جمهوری اظهار داشت: در حکومت دموکراسی واقعی حاکمان باید در جهت اجرای عدالت و استقرار پاکی و آزادی خود را تنها متعهد به مردم بدانند و تمام ظرفیت حکومت را در راه این اهداف بکار گیرند.

 
احمدی نژاد در بخشی دیگر از سخنانش اشغال سرزمین فلسطینان و آواره و اسیر کردن مردم بومی سرزمین فلسطین را نمونه بارز استعمار و تضییع حقوق انسان ها در جهان امروز دانست و ادامه داد: لشکرکشی و کشتار در عراق، افعانستان و پاکستان، خفقان و سرکوب و نقض گسترده آزادی ها و حقوق اساسی ملت ها، تروریسم، ایجاد پایگاه های نظامی و اطلاعاتی قدرت های مسلط جهانی و چپاول سیستماتیک ملت ها و تحمیل عقب ماندگی بر انها از جمله دیگر موارد استعمار نوین و نقض حقوق ملت است .

 
رییس جمهوری تصریح کرد: امروز توسعه سلاح های خطرناک تر از بمب اتم و تهدید آشکار ملت ها ادامه دارد و این موارد هم از جمله موارد بارز تضییع حقوق انسان ها است.

 
وی با بیان اینکه اکثریت ملت ها امروز از وضع موجود در جهان ناراضی هستند، گفت: نارضایتی ها امروز به حدی است که شعار ˈتغییرˈ در هر نقطه از جهان آرای فراوانی را به خود جلب می کند .

 
احمدی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود با انتقاد از شیوه کنونی دمکراسی در برخی کشورها گفت: انتخابات که یکی ازصحنه های اصلی تجلی اراده مردم است به صحنه مبارزات تبلیغاتی سرمایه داران و هزینه های سنگین تبدیل شده است و بسیاری از عناصر مستقل و کارامد فرصت حضور در حاکمیت را نمی یابند.

 
وی با بیان اینکه بین شعارها و رفتار حاکمان قبل و پس از انتخابات فاصله گسترده ای ایجاد شده است، گفت: هزینه های تبلیغاتی موجب تعهد حاکمان به گروه های خاص شده است و عملا آنها را از اهتمام به مطالبات اکثریت مردم بازداشته است .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها