کد خبر: ۸۸۷۴
زمان انتشار: ۰۴:۳۲     ۱۴ بهمن ۱۳۸۹
سید مقدام حیدری/ هر چه جلوتر می­ رویم، به ظهور مهدی منتظر (عجل الله تعالى فرجه الشريف) نزدیک می­ شویم. این روزها، روزهای آخر الزمان است و رخدادهای جهان گویا مراسم پیشواز ظهور مهدی است. از آن زمان که آدم ابو البشر پا بر زمین نهاد، تنها کار همه­ی پیامبران آماده ساختن زمین برای ظهور منجی بود، اما هر چه این مسافر عزیز هستی به جایگاه اصلی خویش نزدیک­تر می­شود، قلب عالم تندتر می­ تپد و فرایند آماده­سازی شتاب بیشتری به خود می­ گیرد.
آمادگی برای ظهور فرج هیچ کار آسانی نیست، نشان به این نشان که هزار و اندی سال است که امت اسلامی هنوز به آن آمادگی لازم نرسیده است. و هنوز خدا راضی نشده است که پرده از رخ مهدی­اش بگشاید. وهنوز دوران، دوران غیبت است.
اما حوادث این چند دهه­ ی اخیر همه بودارند. تلخ و شیرین حوادث این چند ده سال اخیر به گونه­ ای به نفع اسلام و زمینه ­ساز امر فرج بوده است. و گل سر سبدشان انقلاب اسلامی ما بود، که پایه­ های نظام­های استکباری را لرزاند.
انگار خدا به این نتیجه رسیده بود که تا مردم مزه­ ی یک نظام کوچک اسلامی را نچشند، عاشق نظام جهانی امام زمان نخواهند شد و جانانه چشم به آن نخواهند دوخت، و این شد که انقلاب شد… وحتما خدا می­ دانست که تا مردم یک ولیّ الهی ظاهر و مقتدری نداشته باشند، معنای ولایت­مداری را نخواهند فهمید. میدان ولایت­مداریِ بعد از ظهور میدان سختی است که بدون تمرین نمی­توان واردش شد و ناگزیر باید زمین تمرینی داشت برای ولایت­مداری… و از این رو امام عزیز ما ردای ولایت پوشید و طرحی نو در شیوه­ی حکومت­داری درانداخت، و چه می­آید این ردای زیبای ولایت­­ به خلف صالحش امام خامنه­ای.
قیام مهدی قیام گل و بلبل نیست، قیام تیغ و شمشیر است. زمین، مفسد و کافر حربی و منافق عنود، کم ندارد و همه­ شان را باید کشت. و روشن است که بدون فرهنگ جهاد و شهادت کسی یاور مهدی نمی­شود. پس پیش از ظهور، باید این امت تمرین جهاد و شهادت کند. جنگ هشت سال دفاع مقدس، نبرد دلیرانه ­ی حزب الله با اسرائیل و دفاع جانانه­ی غزه در برابر اسرائیل همه کلاس تمرین بود؛ کلاسی که می­ خواهد امت اسلامی را برای تحمل مسؤولیت­ های بعد از ظهور آماده­ تر سازد.
تا پیش از ظهور، امت اسلامی باید منافق شناس شده باشد. زشت است بعد از صدها سال، باز فریب شعار قشنگ و قیافه­ ی زیبا و سخنان گیرا را بخورد. امام می­ خواهد با منافقان بجنگد و این امت اگر منافق شناس نباشد، همانند اهل کوفه در زمان علی (عليه السلام) می­برّد و امامش را تنها خواهد گذاشت. با این نگاه، جایگاه فتنه­ی هشتاد و هشت معلوم می­ شود که چه نقشی داشت در پختگی این امت.
امت ترسو لیاقت یاری امامش را ندارد. باید این امت چنان شجاعتی پیدا کند و چنان ابهتی به خود بگیرد که هنگامه­ ی ظهور چندان نیاز به جنگ هم نداشته باشد، بلکه با ترسی که در دل دشمنان خواهند انداخت، دژها و کاخ­های کفر و استکبار یکی یکی فرو بریزند وتخت فرعون­ ها همه واژگون شوند. مردم ایران در کسب شجاعت پیشگام بودند و حال می­ بینیم امت اسلامی عرب یکی پس از دیگری لجام ترس را از خود می­ کنند و دلیرانه با فرعون­ها می­جنگند. در روایتی آمده است که فرج زمانی خواهد آمد که عرب عنان­های خود را بکنند؛ "…وَ خَلَعَتِ الْعَرَبُ أَعِنَّتَهَا" الکافي8: 224، و امروز ما شاهد این مرحله از سلسله دوره­ های زمینه­ سازی امر فرج هستیم. خدا کند که همین باشد…   
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
عالی بود!
با اجازه استفاده خواهم کرد!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۶ - ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
۰
۰
سلام
قیام حضرت مهدی عج گل وبلبل است چرا که ونصره بالرعب بلکه کشتن و شهید شدن هم هست اما بیشتر از زمان زمان ظهور قبل از ظهور است که ظهور حضرت پایان دهنده به جنگهای قبل از ظهور میباشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها