کد خبر: ۸۶۷۵۲
زمان انتشار: ۱۸:۲۰     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
راهکارهای جدید سرمربی پرسپولیس برای خروج از بحران/
تمام خواسته هوادارا پيش از اين از پرسپوليس داشتن يك هافبك دفاعي مطمئن بود،اما معادله اين پست چنان به هم پيچيده كه سرمربي مجبور است پازلش را دوباره به هم بريزد براي يك چينش نو تا شاید به واسطه این اقدام پرسپولیس از بحران نتیجه گیری خارج شود. 
به گزارش رجانیوز، دليل اين به‌هم ريختگي هم چيزي نيست جز بازگشت اميرحسين فشنگچي از مصدوميت. بازيكني كه دفاع چپ پرسپوليس سهم او بود اما اين تركيب حالا بايد آنقدر دست بخورد تا جايي هم پيدا شود براي او، يك جايي خارج از خط دفاعي چرا كه مرد پرتغالي هيچ جوره حاضر نيست از تركيب سه نفره سيد جلال - نورمحمدي - بنگر دست بكشد.
 
حضور فشنگچي اما بيش از همه خط هافبك پرسپوليس را به‌هم مي‌ريزد. جايي كه راستش را حسين ماهيني قرق كرده و تدافعي‌ترين مهره‌اش در اين چند هفته ميثم نقي‌زاده تازه‌وارد بوده. مهدي مهدوي‌كيا هم البته بعد از موفقيت در آزمون دربي، بارها در پست هافبك دفاعي بازي كرد و تحسين سرمربي را برانگيخت، چنان كه فكر تغيير دوباره در اين پست را ژوزه ديگر هرگز به ذهن راه نداد و حالا چاره‌اي پيش رويش نيست جز تن دادن به آن! مانوئل ژوزه اگر بخواهد فشنگچي را دوباره به تركيب اصلي برگرداند بايد دوباره مهرداد پولادي را بفرستد به ميانه زمين و نقش يكي از دو هافبك تدافعي را به او بسپرد. 
 
در اين صورت يا مهدوي‌كيا يا نقي‌زاده بايد بنشينند روي نيمكت كه البته كاپيتان با توجه به تجربه‌اش و آسودگي خاطر سرمربي، شانس نخست بازي كردن است. احتمال ديگري هم وجود دارد و آن اينكه آمادگي اميرحسين فشنگچي بعد از مصدوميت طولاني‌اش آنقدر نباشد كه او را به تركيب اصلي برساند.اگر اينگونه باشد مهدي مهدوي‌كيا و ميثم نقي‌زاده هر دو در بخش تدافعي خط هافبك باقي خواهند ماند و مهرداد پولادي كه يك جورهايي نقش آچار فرانسه پرسپوليس را به خود گرفته گوش چپ خواهد بود. 
 
پولادي فصل را با حضور در سمت چپ خط دفاعي آغاز كرد، بعد از آن به ناچار نقش هافبك دفاعي را براي پرسپوليس ايفا كرد و حالا هم قرار است جاي خالي خط هافبك را براي تيم ژوزه پوشش بدهد. به بازي گرفتنش در گوش چپ البته محتمل‌تر است چرا كه در تيم ملي و در بازي برابر كره جنوبي هم نقشي مشابه همين را به گردن گرفته بود.
 
حال آنكه او پيش از هر چيز يك هافبك تهاجمي بوده و در پيكان به عنوان فوروارد هم بازي كرده و امروز اينگونه خودش را كشانده به گوشه چپ زمين. 
 
او اما چه هافبك دفاعي باشد و چه گوش چپ، يك خط جلوترش محمد نوري خواهد ايستاد؛ در نقش تنها هافبك نفوذي تيم و پشت سر دو مهاجم كه براي گرفتن يكي از سهميه‌هايش كريم انصاري‌فرد و محمد قاضي شانسي برابر دارند. دست راست آنها اما سه گزينه قرار گرفته؛ هادي نوروزي، جواد كاظميان و غلامرضا رضايي كه او هم همچون فشنگچي روزهاي زيادي نيست از مصدوميت برگشته.
 
رضايي پيش از مصدوميت، جايي ثابت در خط حمله داشت اما شايد حالا به خاطر آمادگي هادي نوروزي و جواد كاظميان كه در اين چند تمرين گذشته تا توانسته‌اند، گل زده‌اند دست كم اين بازي پيش رو را از روي نيمكت آغاز كند. در اين ميان شانس اول به نام نوروزي است كه نيمكت‌نشيني‌هايش را در اين چند هفته كمتر ديده‌ايم و به اندازه فيكس بودن، سرمربي را راضي نگه داشته.
 
اين اما همه تغييرهايي نيست كه در نخستين بازي بعد از تعطيلات چشممان را خواهد گرفت و شايد عجيب‌ترين اتفاق درون دروازه پرسپوليس رقم بخورد، جايي كه از بازي سوم به بعد در اختيار نيلسون ژونيور بوده و او به ويژه در اين چند بازي آخر، رها از هر انتقاد. اين دروازه‌بان برزيلي چنان خودش را در انديشه هاي فني مانوئل ژوزه جاي داده كه از او شنيده بوديم جز در صورت مصدوميت يا محروميت، نيلسون دروازه را به رقيبانش تحويل نخواهد داد. 
 
اين روزها اما در تمرين پرسپوليس مي‌بينيم كه سرمربي و دستيار مصري‌اش بيش از همه روي عملكرد شهاب گردان زوم كرده‌اند و تمرين‌هاي فوق‌العاده‌اي را هم برايش در نظر گرفته‌اند. البته يك احتمال هست و آن اينكه براي بازگرداندن گردان به تيم ملي، مديرعامل حضور او در بازي‌هاي پيش‌رو را به ژوزه توصيه كرده باشد كه در اين صورت، اين دروازه‌بان مرد اول پرسپوليس خواهد بود در بازي با راه‌آهن.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها