کد خبر: ۸۶۰۵۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۴ مهر ۱۳۹۱
اتحادیه اروپا امروز در حالی احتمالا دور جدید تحریم‌ها علیه ایران را تصویب می‌کند که موارد در نظر گرفته شده در این دور از تحریم‌ها به نظر کاملا نمادین بوده و تاثیر زیادی بر سطح تجارت ایران و اروپا نخواهد داشت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز در نشست خود در «لوکزامبورگ» اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کنند.

دور جدید تحریم‌ها را سفرا و نمایندگان این کشورها در اتحادیه اروپا روز جمعه ارائه کردند و انتظار می‌رود وزرای خارجه این اتحادیه، امروز این تحریم‌ها را تصویب کنند.

«یهودپرس» گزارش داده است که بر اساس این تحریم‌ها، مبادلات با بانک‌های ایرانی محدود می‌شود. علاوه بر این محدودیت بازرگانی و واردات گاز از ایران نیز جزو مواردی است که در این دور از تحریم‌ها مدنظر قرار گرفته است.

یکی دیگر از طرح‌هایی که اتحادیه اروپا امروز مورد بررسی قرار می‌دهد، ممنوعیت صادرات آلومینیوم و سرب به ایران است. این اتحادیه کاربری دوگانه این فلزات را برای تحریم آن‌ها بهانه کرده است. صنایع کشتی‌رانی و مخابرات نیز از دیگر مواردی است که تحریم آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تحریم‌های جدید امکان ادامه مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا را می‌دهد اما تجار اروپایی برای انجام هرگونه مبادله تجاری با ایران در زمینه کالاهای مجاز باید پیشتر از دولت‌های خود کسب اجازه کنند. پیش‌تر صادرکنندگان اروپایی فقط در مورد کالاهای دارای کاربرد دوگانه باید از دولت‌های خود کسب اجازه می‌کردند که بر اساس تحریم‌های جدید این شرط به همه کالاها به جز مواد غذایی و دارویی گسترش یافته است.

تحریم گاز ایران در حالی صورت می‌گیرد که ایران بخش عمده گاز خود را به ترکیه صادر می‌کند و ترکیه هم اعلام کرده است که از این تحریم‌ها تبعیت نمی‌کند.

خبرگزاری رویترز هم دو روز قبل با اشاره به حجم صادرات تقریبا صفر درصدی گاز ایران به اروپا، این تحریم‌ها را اقدامی نمادین دانسته بود.

در مجموع دور جدید تحریم‌ها در صورت تصویب چیز جدیدی به محدودیت‌های تجارت با اقتصاد ایران نمی‌افزاید چراکه تقریبا تمام موارد در نظر گرفته شده در دور جدید تحریم‌ها، پیش از این هم کم و بیش وجود داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها