کد خبر: ۸۵۷۵۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۳ مهر ۱۳۹۱

رییس سازمان سینمایی با اشاره به افول سطح کیفی سینمای ایران در دهه ۸۰،از سیاست به عنوان بزرگترین آفت  سینمای این دهه یاد کرد.

جواد شمقدری در گفتگوی اختصاصی با آوای وحدت با اشاره به افول سطح کیفی سینمای ایران در دهه ۸۰،از سیاست به عنوان بزرگترین آفت  سینمای این دهه یاد کرد و افزود: از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برخی جریان ها به دنبال روزنه ای  در بدنه سینمای تغییر هویت یافته در دهه ۶۰ بودند تا از  مسیر این پایگاه تاثیرگذار اجتماعی رفتار، منش و تفکرات سیاسی جریان مطلوب خود را به بدنه جامعه تزریق نمایند تا افراد ازاین طریق ماندگاری خود را در راس هرم قدرت تضمین نمایند.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر با ظهور تنش های سیاسی در جامعه این جریانات و گروه ها، خود را در هیمنه اصناف و گروه های صنفی به رخ کشاندند و با ایجاد تنش و تضاد در ساختار نوین سینمای ۹۰ به دنبال منحرف کردن مسیر تازه شکل گرفته سینمای این دهه هستند.

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه سینمای دهه ۸۰ یک سینمای هیجانی و خالی از هرگونه معناگرایی بوده است، یادآور شد: مهمترین دستاورد این دهه رونق گرفتن گیشه ها به هر قیمتی بوده است.

وی سینمای دهه ۶۰ را سینمای ارزشی و دارای درون مایه ای معنوی و معناگرا بر شمرد و گفت: از سینمای این دهه می توان به واسطه حضور فیلمسازانی با عقبه فرهنگی و اعتقادی محکم و استوار به عنوان یکی از ارزشی ترین سینمای بعد از انقلاب نام برد.

شمقدری در پاسخ به سوال خبرنگار آوای وحدت در راستای کناره گیری جمعی از بازیگران از دنیای بازیگری ، اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: مگر بازیگران حرفه ای بجز بازیگری حرفه دیگری دارند؟.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۲ - ۲۴ مهر ۱۳۹۱
۰
۰
جناب شمقدري ايا دين هم افت سينما است كه ان را كنار گذاشته ايد ايا اركان خانواده هم از افات سينماست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها