کد خبر: ۸۵۵۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۱۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۱
وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: حمایت از برقراری دموکراسی در کشورهای خاورمیانه صرفا به خاطر ایده‌آل‌گرایی نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک برای آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی خود در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل با اشاره به حمله مرگبار به کنسولگری آمریکا در لیبی و با دفاع از ضرورت حضور دیپلمات‌های آمریکایی در دموکراسی‌های جوان جهان عرب تاکید کرد: ما هرگز نمی‌توانیم مانع هرگونه خشونت و تروریسم شویم و به امنیت کامل دست یابیم. دیپلمات‌های ما نمی‌توانند در سنگر بنشینند و کار خود را انجام دهند اما این مسئولیت ما است که به طور مداوم سطح امنیت را برای دیپلمات‌های خود بالا ببریم و سطح خطری را که با آن روبرو هستند کاهش دهیم.

کلینتون خاطرنشان کرد که خواهان روشن شدن دقیق حوادثی است که در بنغازی و در جریان حمله به کنسولگری آمریکا روی داده است.

وی افزود: طبیعت دیپلماسی اقتضا می‌کند که برخی اوقات دیپلمات‌ها در مکان‌های بسیار خطرناک ماموریت خود را انجام دهند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: برای آمریکا، حمایت از برقراری دموکراسی در کشورهای خاورمیانه یک ایده آل‌گرایی نیست بلکه یک ضرورت استراتژیک است. ما حمایت خود را از دموکراسی‌های نو ظهور قطع نمی کنیم زیرا این اقدام می‌تواند یک اشتباه استراتژیک پر هزینه باشد که ارزش‌ها و منافع ما را متزلزل کند.

وی افزود: نقش رهبری آمریکا در تقویت نهادهای دموکراتیک، دفاع از حقوق‌ جهانی و رشد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است. زیرا این اقدام باعث ایجاد شرکایی توانمند و افزایش امنیت در طول دراز مدت می‌شود.

کلینتون گفت: ما در میان آزادی و ثبات به گزینه اشتباه باز نخواهیم گشت.

وی افزود: آمریکا به رهبران جدید مصر گفته است، این کشور باید دارای روابط صلح‌آمیزی با همسایگان خود باشد.

وی گفت: تروریست‌هایی که به دیپلمات‌های آمریکایی در بنغازی حمله کردند نماینده میلیون‌ها تن از مردم لیبی نیستند مردمی که خواستار صلح و مبارزه با خشونت هستند.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: اطمینان دارم مردم جهان عرب استبداد دیکتاتورها را به استبداد جمهوری تبدیل نخواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها