کد خبر: ۸۵۴۱
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۰۷ بهمن ۱۳۸۹
فعالان سياسي مصر با انتشار بيانيه‌هايي در سايت "فيس بوك " ملت مصر را به حضور گسترده و پر شور در تظاهرات روز جمعه كه آن را "جمعه خشم " ناميده‌اند،‌ فراخواندند.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني "الوفد "، فعالان سياسي مصر با انتشار بيانيه‌هايي در صفحه‌اي كه جديدا در فيس‌بوك به نام "همه خالد سعيد هستيم " افتتاح شده است، از ملت مصر درخواست كردند، روز جمعه (فردا) و پس از اداي فريضه نماز جمعه در اعتراض به شرايط بد معيشتي و ادامه "انقلاب خشم " كه از روز سه شنبه هفته جاري در سراسر نقاط مصر آغاز شد، در تظاهرات اعتراض‌آميز ميليوني و سراسري شركت كنند.

"خالد سعيد " فرد 28 ساله مصري بود كه پليس اين كشور تا سرحد مرگ كه منجر به فوت وي شد، او را كتك زد و به ياد او هم‌ اكنون صفحه‌اي در فيس‌بوك افتتاح شده است.

الوفد در ادامه افزود: از زمان انتشار بيانيه فوق الذكر تا زمان درج خبر بيش از 400 هزار كاربر از اين سايت بازديد كردند و بيش از 20 هزار نفر ظرف دو ساعت اوليه انتشار بيانيه به آن پاسخ مثبت داده‌اند.

در اين بيانيه آمده است: روز جمعه و براي تحقق حقوق و خواسته‌هايمان از تمام مساجد و كليساها به سوي ميادين اصلي راهپيمايي خواهيم كرد و مصر با تمام مسلمانان و مسيحيانش براي مبارزه با فساد و بيكاري و ظلم و نبود آزادي در اين راهپيمايي شركت خواهد كرد.

در اين راستا جماعت اخوان المسلمون نيز با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد، در تظاهرات روز جمعه حضور پر شور و گسترده‌اي خواهد داشت.

"محمد مرسي " عضو دفتر ارشاد جماعت تاكيد كرد: از آن جا كه جماعت اخوان المسلمون خود را جزيي جدايي‌ناپذير از ملت مصر مي‌داند، بنابراين در تظاهرات "جمعه خشم " مشاركت خواهد كرد و با اين كه اخوان دعوت كننده به اين تظاهرات نبوده، اما در آن شركت مي‌كند و به آن پاسخ مثبت مي‌دهد.

مردم مصر در دو روز گذشته بزرگ‌ترين تظاهرات‌هاي ضد دولتي را در سي سال گذشته انجام دادند كه در آن چهار مصري كشته و بيش از 200 نفر مجروح و نزديك به 100 نفر بازداشت شده‌اند.

دولت مصر نيروهاي امنيتي را در تعدادي بسيار گسترده به مقابله با مردم فرستاده است و تلاش مي‌كند با متفرق كردن مردم، تظاهرات را سركوب كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها