کد خبر: ۸۲۹۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۵۴     ۱۱ مهر ۱۳۹۱
چندی پیش بی باک در خصوص محتوای تامل برانگیز برخی کتب آموزشی در آموزشگاه های زبانهای خارجی و عدم نظارت مسوولان ذیربط مطلبی را تحت عنوان " آموزش در ایران با طعم مشروب و رقص!" منتشر کرد که با واکنش برخی مسئولین همراه بود. در هیمن راستا خبرنگار " بی باک" نظر دو تن از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس را در این زمینه جویا شده است.

به گزارش سرویس فرهنگی بی باک، فرهاد بشیری، نماینده مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ابن باره گفت: نظارت بر محتوای کتب  وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مسئولینش باید بیشتر دقت کنند. به نظر می رسد در این موضوعی که شما اشاره فرمودید؛ یک مقدار بی توجهی شده است و باید مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خاطر صیانت ارزش ها ، باورها و اعتقادات مردم عزیز ما بیشتر دقت کنند.

همچنین خانم فاطمه آلیا دیگر عضو این کمیسیون به خبرنگار ما در این رابطه اظهار داشت: امکان دارد یک نظارت ظاهری بر نحوه مدیریت آموزشگاه ها مورد نظر وجود داشته باشد  اما شواهد نشان می دهد که بر محتوای مطالب آموزشی هیچ نظارتی نمی شود و در واقع به صورت غیر مستقیم سبک زندگی و مهارت های زندگی از نوع آمریکایی و غربی با رویکرد فرهنگ حاکم بر این کشورها به زبان آموزان ما القاء می شود. 

آلیا افزود: هم تصاویر و هم محتوای این کتب  فرنگی است ولی به اعتقاد من این موضوع تحلیل سیاسی هم دارد.

وی مععتقد است: سال هاست که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی تلاش دارند سبک زندگی را در ایران و دیگر کشور های مسلمان ، مطابق میل خودشان عوض کنند عملا هم کسانی که کلاس زبان می روند همین مطالب را باید تمرین کنند و با هم صحبت کنند و برای هم دیگر اثبات کنند و بعضا به صورت تئاتر و نمایش آن محتواها را سر کلاس اجرا کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برخلاف دیگر همکارشان، کوتاهی در این امر را متوجه وزارت آموزش و پرورش دانست و در اینباره افزود: مجلس باید از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات این موضوع را که مطالبه ی ملت است و البته به دفعات تذکر داده شده مطالبه کند. اگر کمیسیون اموزش و تحقیقات این را محور کار خودش قرار دهد، بقیه نمایندگان هم همکاری می کنند و در این راستا می توان کاری انجام داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها