کد خبر: ۸۰۸۳۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۶     ۰۲ مهر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۲ مهر
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری فرمودند: سکوت کردن، کنار کشیدن و حرف نزدن خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه باید روشنگرى کنند؛ همه باید بصیرت داشته باشند.

* پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: حضرت آیت الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بلواهای بعد از انتخابات کاملاً برنامه ریزی شده بود، افزودند: "این توطئه به فضل الهی شکست خورد و تیر دشمن به سمت خودش کمانه کرد.

" ایشان به تبیین خطوط اصلی طراحی دشمن در جنگ نرم با نظام اسلامی پرداختند و افزودند: "مخدوش کردن نشانه‌های امید و تبدیل آنها به نشانه‌های یأس و تردید، و القای بن‌بست و سیاه‌نمایی، و در نهایت گرفتن پویایی جامعه یکی از خطوط مخالفان است."

معظم‌له با اشاره به تلاش اهل فتنه در دوران‌های مختلف برای القای ترس و انفعال از آنها در میان مردم و بویژه خواص افزودند: "نخبگان و خواص باید در فتنه، با بصیرت به روشنگری جامعه بپردازند."

ایشان در پایان فرمودند: "در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمار یاسر دائم مشغول سخنرانى است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروه‌‌هاى مختلف؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه‌‌ى عظیمى بود؛ یک عده‌‌اى مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگرى بود؛ این طرف میرفت، آن طرف میرفت، براى گروه‌‌هاى مختلف سخنرانى میکرد، از آن طرف هم آن عده‌‌اى که «نفر من اصحاب عبد اللَّه بن مسعود ...» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعى است که یُحلب؛ همان ظهرى است که یُرکب! گاهى سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستى روشنگرى کنند؛ همه بایستى بصیرت داشته باشند."

منبع: کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۱
۱
۰
درود بر خامنه ای ...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها