کد خبر: ۷۷۵۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۵ شهريور ۱۳۹۱
تلاش براي يافتن سرنخي از سرنوشت امام موسي صدر روحاني شيعه ايراني که سال 1357 در سفري به ليبي ناپديد شد، همچنان ادامه دارد.
به گزارش «ايران‌آباد»، هنگام برگزاري نشست سران عدم تعهد در تهران، عدنان منصور وزير امورخارجه لبنان در سخناني که تعجب بسياري را برانگيخت از زنده بودن امام موسي صدر خبر داد و گفت به زودي خبرهاي مهمي در اين مورد منتشر خواهد شد.

منصور که از زمان به دست گرفتن سکان وزارت امورخارجه لبنان و به خصوص پس از سرنگوني قذافي تلاش مضاعفي را براي يافتن پاسخي براي سرنوشت اين روحاني شروع کرد، به همين مناسبت سفري به موريتاني کرده است تا اطلاعاتي واقعي را از دست راست قذافي به دست آورد.

در همين راستا، عدنان منصور وزير خارجه لبنان شب گذشته با محمد ولد عبدالعزيز رئيس جمهور موريتاني ديدار و درباره مسائل مورد اهتمام طرفين رايزني کرد و از وي خواست تا اجازه دهد با عبدالله السنونسي داماد معمر قذافي و رئيس سازمان اطلاعات وي که از همه مسايل کشور مطلع بود، از نزديک ديدار و اطلاعاتي را در مورد سرنوشت امام موسي صدر به دست آورد.

پيش از اين روزنامه الديار در گزارشي به نقل از سازمان اطلاعات فرانسه نوشته بود که السنوسي اعتراف کرده که امام موسي صدر و فرد همراهش توسط سرويس اطلاعاتي قذافي اعدام شده‌اند، مساله‌اي که منصور تلاش دارد خود به صورت مستقيم از زبان السنوسي بشنود.

بر اساس گزارش‌هاي موجود پيش از سفر عدنان منصور به موريتاني، هماهنگي‌هاي لازم با مقامات موريتاني براي ديدار وي با السنوسي شده بود و انتظار مي‌رود وي ظرف امروز خبر نهايي خود در اين مورد را اعلام کند.

عبدالله السنونسي در ميانه نبردهاي سنگين ميان انقلابيون ليبي و نظاميان وفادار به قذافي، پس از سقوط طرابلس اين کشور را به سمت موريتاني ترک کرد و همه تلاش‌هاي سران جديد ليبي براي بازگرداندن وي تاکنون راه به جايي نبرده است. منابع آگاه از وي به عنوان جعبه سياه حکومت قذافي ياد مي‌کنند که بسياري از پرونده‌هاي محرمانه را در اختيار داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها