کد خبر: ۷۳۲۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
روزنامه واشنگتن‌ پست از رابطه نزدیک آمریکا با وزیر دفاع جدید مصر خبر داد که به نوشته این روزنامه موجب اطمینان خاطر سیاستمداران آمریکایی درباره انتصاب وی شده است
فارس، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی با اشاره به شگفت زده شدن آمریکا از اقدام مرسی به برکناری وزیر دفاع مصر نوشت: البته ظاهرا واشنگتن درباره وزیر دفاع جدید اطمینان خاطر دارد چراکه «عبدالفتاح السیسی» هنگام تصدی سمت پیشین خود به عنوان رئیس اطلاعات نظامی مصر، روابط گسترده‌ای با آمریکا داشته است.

به نوشته این روزنامه، به رغم شگفت‌زده شدن واشنگتن از تصمیم مرسی برای برکناری وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش مصر،‌ مقامات آمریکایی این اقدام را مخاطره‌آمیز قلمداد نکردند و آن را بخشی از تغییرات به شمار آوردند که در آن افرادی که به شدت منفور بودند و پس از انقلاب مصر منزوی شده بودند، جایگزین شوند.

مقامات آمریکایی همچنین شایعات روز یکشنبه مبنی بر اینکه السیسی، فردی اسلامگرا با پیوندی مخفی با اخوان المسلمون است را رد کردند و گفتند، او پس از گذراندن یکسال دوره آموزش حرفه‌ای در آمریکا، در میان ارتش این کشور مشهور و معروف است.

روزنامه واشنگتن پست در ادامه گزارش خود آورده، آنچه مورد مناقشه است، این است که اخوان المسلمون اکنون با کنترل ارتش، ریاست جمهوری و پارلمان، تسلط خود را بر مصر افزایش داده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، دیدگاه واشنگتن این است که جایگزینی مقامات ارشد نظامی مسن به خودی خود کار اشتباهی نیست، اما اگر مرسی بخواهد در سیستم قضایی این کشور نیز تغییراتی ایجاد کند، مقامات آمریکایی نگران می‌شوند چرا که دستگاه قضا یکی از مراکز مستقل قدرت از زمان سقوط حسنی مبارک به شمار می‌آید.

محمد مرسی روز یکشنبه دستور برکناری «حسین طنطاوی»، وزیر دفاع مصر و «عنان»، رئیس ستاد مشترک ارتش را صادر کرد و «عبدالفتاح السیسی» را به عنوان وزیر دفاع جدید و فرمانده نیروهای مسلح و «صبحی سید احمد» را به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش تعیین کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها