کد خبر: ۷۱۰۵۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۳ مرداد ۱۳۹۱
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تصمیمات جامع و حمایتی این وزارتخانه برای اصحاب رسانه خبر داد و گفت: اخبار حمایت‌های جدید وزارتخانه در روز خبرنگار اعلام می‌شود.
سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با فارس در اصفهان، اظهار داشت: هم‌اکنون نشریات با مشکلات زیادی مواجه هستند که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از این مشکلات به زودی برطرف می‌شود.

وی افزود: تصمیمات بسیار خوبی در حوزه رسانه برای صاحبان نشریات و خبرنگاران گرفته شده که در روز خبرنگار اعلام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی اصحاب رسانه طی روزهای جاری، موضوع کاغذ است که در تصمیم‌گیری‌های اولیه اولویت آن رتبه ششم یا هفتم را داشت اما با توجه به اینکه خواص و نخبگان کشور بیشتر با کتاب و مطبوعات سر و کار دارند، درخواست بازنگری در این اولویت‌بندی را داشتند که معاون اول رئیس جمهور نیز آن را پذیرفت و دستور پی‌گیری آن را صادر کرد.

حسینی ضمن ابراز امیدواری از اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز همکاری کرده و زمینه تهیه کاغذ با ارز مرجع را فراهم نماید، افزود: با این اقدام مشکلاتی که اکنون گریبانگیر ناشران و اصحاب رسانه گردیده است برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر سه ماه یک ‌بار به روزنامه‌های سراسری و هر شش ماه یک ‌بار به سایر مطبوعات یارانه پرداخت می‌کند و در سال 90، این مبلغ تا پایان سال پرداخت شد تا به سال جاری موکول نگردد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هر گاه بتواند در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کند، رقم حاصل از صرفه‌جویی را برای مطبوعات هزینه می‌کند و از این منبع نیز توانسته‌ایم کمک‌های میان دوره‌ای برای حمایت از رسانه‌ها اختصاص دهیم.

وی در ادامه از افزایش نرخ تعرفه آگهی در مطبوعات خبر داد و گفت: این نرخ چندین سال ثابت مانده بود که با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این مبلغ نیز افزایش یافت و در گام بعدی به دنبال تکمیل ثبت‌نام وام مسکن خبرنگاران هستیم تا آن را نیز به رغم مشکلات حقوقی زیادی که فرا روی کار بود، به سرانجام برسانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها