کد خبر: ۷۰۶۳۳
زمان انتشار: ۰۲:۲۸     ۱۱ مرداد ۱۳۹۱
طرح پزشك خانواده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي عصر شنبه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، استاندار تهران و رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي و جمعي از مسئولان كشوري كليد خورد.
طرح پزشك خانواده هم اكنون در 40 كشور پيشرفته جهان اجرا مي شود. در ايران نيز اين طرح در 4 استان مازندران، تهران، فارس و سيستان و بلوچستان در حال اجراست.
با اجراي اين طرح هر فرد ايراني مي تواند يك پزشك را انتخاب كند تا براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته با گرفتن مشاوره از اين پزشك، از خدمات درماني مورد نياز براي خود و ديگر اعضاي خانواده بهره مند شود.
در اين طرح پزشك خانواده فرد بيمار را تا پايان تمامي مراحل درماني و حتي در آزمايشگاه ها همراهي مي كند و از اين طريق از سلامت كامل بيماران خود اطمينان حاصل خواهد كرد.
از طرفي پزشك خانواده با در اختيار گذاشتن تلفن ثابت و همراه خود به كليه تماس هاي تلفني افراد تحت پوشش پاسخ داده و نسبت به ارائه مشاوره و راهنمايي لازم اقدام مي كند. و پزشك خانواده در هنگام عقد قرارداد پزشك خانواده ديگري را با عنوان جانشين خود معرفي مي كند تا در شرايط خاص به جاي او مراجعان تحت پوشش را پذيرفته و خدمات سلامتي لازم را برابر دستورالعمل به ايشان ارائه دهد. پزشك جانشين بايد از بين پزشكان خانواده همان محله يا محله مجاور معرفي شود.
نحوه ثبت نام افراد
در هر شهري هر يك از افراد تحت پوشش يكي از بيمه هاي پايه حق دارند با استفاده از شماره تلفن 8999 يكي از پزشكان خانواده را كه توسط ستاد عملياتي معرفي مي شوند به عنوان پزشك خانواده خود انتخاب كنند و نزد وي ثبت نام كنند.شخص مي تواند تا دو بار در سال نظر خود را تغيير دهد و پزشك خانواده خود را عوض كند. فاصله دو بارتغيير پياپي هيچ گاه نبايدكمتر از سه ماه باشد.
خانوارها بايد پزشك خانواده خود را از بين پزشكاني كه حداكثر در فاصله 5/1كيلومتري محل زندگي يا كارشان مستقر هستند انتخاب كنند.
به طور كلي پزشك خانواده پزشك همه اعضاي خانواده يك فرد خواهد بود مگر در مواردي كه به دلايل خاص اين امر براي يك يا چند نفر از اعضاي خانوار مقدورنباشد، در اين موارد با نظر ستاد شهرستان يكي ديگر از پزشكان همان محدوده به عنوان پزشك خانواده فرد معذور انتخاب خواهد شد.
كليه بيمه شدگان تحت پوشش بيمه ها براساس دفترچه معتبر و شماره ملي، احراز هويت شده و در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع توسط پزشك خانواده ثبت نام مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها