کد خبر: ۶۵۲۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۱۴ تير ۱۳۹۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را برخلاف معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی دانست و گفت: شکست تحریم های غرب موجب تقویت بیداری اسلامی شده است. / قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دستگاه دیپلماسی کشور را به برخورد قاطع با کشورهای تحریم کننده نفت ایران توصیه کرد / رسانه های جمعی بویژه رسانه ملی باید بینش و بصیرت مردم را در این زمینه افزایش دهد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تحریم نفتی ایران از سوی اتحادیه اروپا را برخلاف معاهدات بین‌المللی و اصول انسانی دانست و گفت: شکست تحریم های غرب موجب تقویت بیداری اسلامی شده است.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک، آیت الله محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تحریم های دشمنان را موجب تقویت اتحاد ملت دانست و اظهار داشت: ما تجربه این تحریم ها را از آغاز انقلاب تاکنون داشته ایم و این امر همواره موجب شده کشور ما با تلاش و کوشش بیشتر در عرصه های علمی، تکنولوژی، سیاسی و امنیتی بیش از پیش پیشرفت کند.

وی تحریم ایران از سوی غرب را یک کار صرفا تبلیغاتی دانست و تصریح کرد:آنها می خواهند با این کار سرپوشی برناکامی های خود در تحریم های گذشته بگذارند، در صورتی که حتی دانشمندان و رسانه های غربی اعتراف دارند این تحریم ها هیچ گاه به ضرر ما نبوده است و تنها احساس دشمنی ما را علیه مستکبران تقویت می کند.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با رسا، با بیان این‌که استقامت ایران در برابر تحریم ها تأثیر مثبتی در بیداری اسلامی خواهد داشت، گفت: این اتفاقات ملت های بپاخواسته را امیدوارتر می کند چراکه وقتی آنها می بینند ایران این تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است، به پوشالی بودن قدرت دشمن پی می برند برای رسیدن اهداف خود مصمم تر خواهند شد.

آیت الله رجبی، پیش بینی تحریم های آینده را یکی از کارهای مهم مسؤولان کشور در مقابله با این حرکت دشمن عنوان کرد.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص تبیین شکوفایی ایران در مواجهه با تحریم های گذشته را ضروری خواند و گفت: رسانه های جمعی بویژه رسانه ملی باید بینش و بصیرت مردم را در این زمینه افزایش دهد.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دستگاه دیپلماسی کشور را به برخورد قاطع با کشورهای تحریم کننده نفت ایران توصیه کرد و گفت: آنها باید در سازمان ها و نهادهای بین المللی در جهت محکوم کردن تحریم ها فعالیت و نسبت به این عمل که خلاف معاهدات بین المللی و اصول انسانی است، روشنگری کنند.

آیت الله رجبی افزود:همچنین باید طی مذاکراتی کشورهایی که با ما همسو و هم نظر هستند و سایر ملت ها و دولت ها را با خود همراه کنند و از سویی دیگر با فراخوان سفیران کشورهای تحریم کننده، مراتب اعتراض رسمی کشور را نسبت به عمل خصمانه دولتشان به آنها ابلاغ کنند.

وی با اشاره به این‌که ایران برای حل این مشکل راه های جایگزینی برای صدور نفت دارد، خاطرنشان کرد:غرب دچار سخت ترین بحران‌های اقتصادی است بنا براین هرقدر در صدد اجرای این تحریم ها برآید در ارتباطات و روابط خود با کشورهای همسو با ایران دچار مشکل خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که تحریم نفتی ایران تأثیرات منفی بسیاری در مناسبات غرب خواهد داشت، گفت:سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های مهم دنیا به این امر اذعان دارند،اماخوی استکباری غرب نمی گذارد درست بیاندیشد و این موضوع سبب شده است حتی گاهی آنها بر خلاف مصالح خود عمل کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها