کد خبر: ۶۲۴۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۱     ۰۱ تير ۱۳۹۱
سخنگوي دولت موقت ليبي با تاكيد بر آنكه درگيري‌هاي خونبار ميان ساكنان قبايل الشقيقه و الزنتان دست‌كم 105 كشته و 500 زخمي بر جاي گذاشته اعلام كرد كه با حضور نيروهاي امنيتي اكنون آرامش بر اين مناطق حكمفرما شده است.
ايسنا، به نوشته روزنامه  القدس العربي، منابع رسمي ليبيايي اعلام كردند در درگيري‌ يك هفته‌اي قبايل اين كشور در جنوب غرب طرابلس دست‌كم 105 تن كشته و 500 تن ديگر زخمي شدند.

ناصر المانع، سخنگوي دولت ليبي تاكيد كرد: آمار تلفات درگيري‌ها ميان ساكنان مناطق الشقيقه و الزنتان به 105 كشته و بيش از 500 زخمي رسيده است.

پيش از اين مسئولان ليبيايي ساكنان اين مناطق را به آرامش دعوت كرده و اين مناطق را "مناطق نظامي" اعلام كرده بودند.

المانع تاكيد كرد: در آغاز به دليل ترس از وقوع كشتار بيشتر براي ارتش دشوار بود كه به صورت مستقيم در اين درگيري‌ها مداخله كند.

وي تصريح كرد: با كمك نيروهاي عالي رتبه اكنون آرامش به اين مناطق بازگشته است و ما بر اين باوريم كه "به صلح دست يافته‌ايم".

وزارت بهداشت نيز 42 آمبولانس و ده‌ها پزشك براي ارائه خدمات پزشكي و درمان مجروحان به مناطق مذكور فرستاده است.

اين درگيري‌هاي خشونت‌آميز ميان افراد قبايل المشايشه و قنطرار و ساكنان الزنتان با كشته شدن يكي از ساكنان اين منطقه در ايست بازرسي قبايل المشايشه آغاز شد. ساكنان اين قبيله، گردان‌هاي الزنتان را به بمباران شهر الشقيقه متهم كرده‌اند.

ناآرامي در مناطق مذكور از زمان شورش عليه نظام معمر قذافي، ديكتاتور سابق ليبي شدت گرفته و گردان‌هاي الزنتان نيروهاي قبيله المشايشه را به حمايت از نظام پيشين متهم مي‌سازند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها