کد خبر: ۶۱۶۶
زمان انتشار: ۱۷:۴۶     ۰۴ آبان ۱۳۸۹
پس از تحقیق و تفحص مجلس هفتم از دانشگاه آزاد و تلاش های رئیس این دانشگاه و هیئت موسس آن جهت به نتیجه نرسیدن این بازرسی، و تلاش های این مجموعه برای وقف دانشگاه آزاد، هر روز ابعاد جدید تری از تخلف در این دانشگاه روشن می شود.


به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، اسناد و مدارک بدست آمده حاکی از آن است که نحوه پذیرش دانشجو در برخی از واحد های دانشگاه آزاد تنها منوط به شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی نبوده و ظاهرا شرایط دیگری نیز در پذیرش دانشجو دخالت دارد.

دانشجو بهرام طهمورثی فرزند حسین دارای شماره داوطلبی 62—22 که در آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد واحد مراغه را انتخاب کرده است با ارائه اسنادی نشان داده است که شرایط دیگری برای پذیرش در این واحد موثر است.

وی دارای رتبه43 و نمره کل 5842 با آنکه مرکز آزمونی دانشگاه اسامی 98 نفر را در مرحله اول و تکمیل ظرفیت اعلام نموده است و از این تعداد حدود 53 نفر نمره کل کمتر از وی را دارند، در این دانشگاه پذیرفته نشده است.



جالب اینکه در میان اسامی قبول شدگان حتی رتبه 483 نیز به چشم می خورد.

گفتنی است نامبرده در 27مهر 1389 طی شماره 36171/75 اعتراض خود را به مرکز آزمون اعلام و درخواست تجدید نظر داشته که تاکنون جوابی دریافت نکرده است.

به نظر می رسد غیر از راهکارهای آزمون روش های دیگری مورد سنجش مسئولین دانشگاه در پذیرش دانشجو است.

”استثنائا ثبت نام به عمل آید“ و ”با نظر مساعد اقدام شود“ جملات مشترکی است که بروی نامه های مقامات و نمایندگان ارسالی به دفتر عبداله جعفر علی جاسبی از اتاق وی خارج شده و در دستور کار قرار می گیرد.

برخی از روسای دانشگاه آزاد و رئیس این دانشگاه از امكاناتي كه طي نزديك به سه دهه بدون هيچ گونه نظارتي در اختيار داشته براي وامدار كردن برخي گلوگاه ها بهره گرفته است. آقاي جاسبي در جمع مديران سازمان مركزي و رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد در چهل و پنجمين اجلاس شوراي مركزي دانشگاه آزاد- ارديبهشت 1381، هدف خود را از اعطاء تسهيلات ويژه به صاحب منصبان اينگونه توصيف مي‌كند: ”اين همه به نمايندگان سرويس مي‌دهيم و متقابلاً ما بايد از حمايت نمايندگان برخوردار باشيم و مستلزم اين است كه شما ارتباطتان را با نمايندگان بيشتر كنيد و به طور كلي در سطح استان، در سطح شهر ما بتوانيم با همه مسئولين از جمله نمايندگان ارتباط داشته باشيم تا كارهاي دانشگاه آزاد اسلامي را بتوانيم به خوبي پيش ببريم. اين طور نباشد كه جاده يك طرفه باشد و سرويس بدهيم اما از آن طرف ما چيزي نخواهيم.“ البته وقتي رسماً‌ آقاي جاسبي مبنا را در دانشگاه آزاد بر داد و ستد با شخصيتهاي صاحب نفوذ قرار مي‌دهد، بايد ديد در اين مراودات چه سرويسهايي داده مي‌شود و متقابلاً چه سرويسهايي اخذ مي‌گردد؟
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۰۵ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
اینکه خوبه وقتی قوه قضائیه پارتی بازی کنه از دانشگاه آزاد نمیشه توقع داشت این کار را نکنه.
قوه قضائیه اسامی پذیرفته شدگان در آزمون قضاوت را در تاریخ 28 مهر 89 (1332) نفر اعلام کرد ولی در تاریخ 4 آبان 89 به تعداد لیست یک نفر اضافه شد.
من هر دو لیست را دارم و میشه از روی اون اسم کسی که به لیست اضافه شد را درآورد. ولی چه فایده؟ یک دلیل واهی براش میارن دیگه!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۸۹
۱
۰
اسم اون یه نفر لیست آزمون قضات چی بود؟
دارم از کنجکاوی می میرم
اصالتا رفسنجانی نیست؟!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها