کد خبر: ۵۲۹۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
نیکلا سارکوزی رئیس جمهوری فرانسه و فرانسوا اولاند رقیب او، چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری، در تنها مناظره رو در روی تلویزیونی شرکت کرده اند.
مهر به نقل از شبکه خبری بی بی سی نوشت: سارکوزی از کارنامه اقتصادی خود دفاع و تاکید کرده است که فرانسه از سال ۲۰۰۹ تحت رهبری او شاهد رکود نبوده است. اما اولاند گفت که فرانسه در یک "بحران جدی" قرار دارد و با رشد کم دست و پنجه نرم می کند.

 اولاند در نظرسنجی ها هفت درصد از آقای سارکوزی پیش است. به گزارش بی بی سی این مناظره آکنده از مبادلات لفظی خشم آلود بود و هر یک دیگری را متهم به دروغگویی کرد. با این حال ظاهرا هیچ یک از کاندیداها نتوانست در این مناظره ضربه ای کاری به دیگری وارد کند که  این امر ممکن است به نفع اولاند، نامزد سوسیالیست ها، تمام شود. فرانسوا اولاند گفت می خواهد به نیازمندان کمک کند، چرا که به گفته او افراد ثروتمند در دوران سارکوزی تحت حفاظت بوده اند.

 او گفت: "من رئیس جمهوری برای حفظ عدالت خواهم بود، زیرا درحال گذر از یک بحران جدی هستیم که به خصوص به ندارترین ما ضربه می زند، به سختکوش ترین ها ضربه می زند، کسانی که بیش از دیگران آسیب پذیرند." وی سارکوزی را متهم کرد مسئولیت مشکلات اقتصادی که فرانسه از آنها رنج می برد را نپذیرفته، و در عوض آن را به بحران اقتصادی جهانی نسبت داده است.

میزان بیکاری در فرانسه رکورد شکسته است

 اولاند گفت که میزان بیکاری "یک رکورد" ثبت کرده و به کاهش اعتبار مالی فرانسه توسط موسسات اعتبار سنجی اشاره کرد. سارکوزی نیز در واکنش گفت که فرانسه در مقابله با فضای بد اقتصادی، نسبت به سایر کشورهای اروپایی وضع بهتری داشته است. نیکلا سارکوزی همچنین رقیبش را متهم کرد که فقط اتحادیه های کارگری را نمایندگی می کند، نه همه فرانسوی ها را. او گفت: "صحبت از متحد کردن مردم خیلی خوب است، اما باید آن را جامه عمل پوشاند.

"این مناظره به طور زنده از چند کانال پخش شد. تخمین زده می شود که یک سوم جمعیت ۶۳ میلیون نفری فرانسه این مناظره را تماشا کند، رویدادی که از سوی روزنامه ها با عناوینی مثل "آخرین دوئل" و "رویارویی پایانی" توصیف شد. از سال ۱۹۷۴ در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه هر بار فقط یک مناظره بین رقبا انجام می شود البته در سال ۲۰۰۲ ژاک شیراک از مناظره با ژان مری لوپن خودداری کرد. سارکوزی اصرار داشت که سه مناظره انجام دهد اما فرانسو اولاند فقط انجام یک مناظره را پذیرفت و به همین دلیل مورد انتقاد رقیبش قرار گرفت. دور دوم انتخابات در ششم ماه مه برگزار خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها