کد خبر: ۵۲۳۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
در تلاشي كم هزينه براي جلوگيري از حمله دزدان دريايي به كشتي‌ها، شركت كشتيراني ژاپن با همكاري يكي از توليدكنندگان شيلنگ آتش‌نشاني، دست به ساخت يك پرده ضد دزد زده‌اند كه مي‌‌تواند از نزديك شدن افراد مشكوك به كشتي‌ها جلوگيري كند.
ایسنا، اين سيستم از دو عنصر دفاعي تشكيل شده است. اول آن كه با افشاندن آب از نازل‌هاي حجم بالا از نزديك شدن دزدان دريايي به كشتي‌ها جلوگيري و قايق‌هاي آنها را از آب پر مي‌كند.

همچنين شيلنگ‌هاي آب اين سيستم با سرعت زياد در اطراف حركت كرده و از فاصله دور باعث وحشت دزدان خواهد شد. در صورت نزديك شدن يك قايق تهديدآميز، اين پرده ضد دزد با سرعت يك سانتيمتر در دقيقه به پر كردن آن از آب خواهد پرداخت. همچنين با افشاندن آب از لبه نازل، شيلنگ با استفاده از ميزان كمي از آب به حركات غيرقابل پيش‌بيني دست زده و در نزديكي انتهاي قايق مي‌چرخد.

ميزان آب افشانه شده و حركات سريع شيلنگ به حدي است كه از بلندكردن نردبانها و بالا آمدن دزدان از لبه قابق جلوگيري خواهد كرد.



به گفته محققان ژاپني، اين سيستم در برابر سيستمهاي ديگر كه از آب با فشار بالا براي حفاظت از كشتي‌ها استفاده مي‌كنند، آب را مانند آبشار بر روي دزدان ريخته كه از حركت بيشتر آنها با حجم كمتري از آب ممانعت مي‌كند.

اين شيلنگ به عنوان ضد حريق و با عملكرد آنتي استاتيك تائيد شده و قادر به اجراي متمادي تا دو هفته است.

محققان اكنون قصد دارند اين پرده را در دريا به آزمايش گذاشته و پس از بهسازي به بازار عرضه كنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها