کد خبر: ۵۲۰۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی، مهم‌ترین سرمایه نظام اسلامی را حمایت و پشتیبانی مردم در عرصه های مختلف دانست و از حضور جانانه مردم در راستای دفاع از انقلاب و ارزش ها تجلیل کرد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز شنبه در دیدار شماری از فرماندهان بسیح دانشگاه‌های تهران، با تسلیت ایام فاطمیه، از حضرت زهرا(س) به عنوان نخستین شهید راه ولایت یاد کرد.

این مرجع تقلید خطبه حضرت زهرا(س) را سند حقانیت شیعه دانست و بر ضرورت الگوگیری جامعه به ویژه بانوان از شخصیت و سیره آن حضرت تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه شکل‌گیری حکومت در اسلام، ابرازداشت: طبق آموزه‌های دینی در راس جامعه اسلامی باید پیامبر، امام معصوم(ع) و در عصر غیبت نیز ولی فقیه جامع الشرایط حاکم باشد.

این مرجع تقلید هرگونه حکومت غیر ولایی را نامشروغ و طاغوتی خواند و گفت: مشروعیت و مقبولیت دو رکن اساسی در جامعه اسلامی به شمار می آیند و خوشبختانه نظام اسلامی به هر دو رکن مزین است.

استاد برجسته درس خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان اینکه مردم به نظام علاقه‌مند هستند و حاضرند در راه حفظ و نگه‌داری آن تمام سرمایه و جان خود را تقدیم کنند، یادآورشد: مردم از ابتدای انقلاب اسلامی در عرصه ها و صحنه های مختلف حضور یافته و دین خود را به انقلاب و ولایت فقیه ادا کرده اند.

وی از انقلاب اسلامی به عنوان منشا تحولات منطقه و موج بیداری اسلامی یاد کرد و کارآمدی را از دیگر ارکان حکومت در جامعه دانست و در این خصوص، گفت: بحمدلله نظام اسلامی با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه ای در عرصه های گوناگون به پیشرفت و دستاوردهای بسیار خوبی دست یافته و کارآمدی خود را نشان داده است.

حضرت‌آیت الله نوری همدانی پشتوانه مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه و عامل اقتدار نظام اسلامی دانست و گفت: دشمنان ما به دنبال بهانه‌جویی هستند و ما به آنها اعلام می‌کنیم با وجود این پشتوانه غنی نیازی به بمب اتم نداریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها