کد خبر: ۵۲۰۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱

جولیا گیلارد نخست وزیر استرالیا گفت که از نماینده پارلمان عضو حزب حاکم که درگیر یک رسوایی اخلاقی است خواسته است که از حزب کار استرالیا کناره گیری کند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریگ تامسون" که از جمله حامیان اصلی گیلارد در انتخابش به عنوان نخست وزیر بود متهم به استفاده از کارت اعتباری یک کارفرما برای پرداخت هزینه‌های اقدامات غیر اخلاقی به یک روسپی و برداشت‌های نقدی از آن است.
 
گیلارد گفت که تامسون قویا اتهامات را رد می‌کند اما وی به اعتبار پارلمان آسیب زده است.
 
گیلارد در "کانبرا" به خبرنگاران گفت: من به آقای تامسون فهماندم که نباید دیگر در کمیته‌های پارلمان شرکت کند تا از حزب کنار گذاشته شود.
 
آقای تامسون نیز به من گفت که در هفته گذشته خیلی به این موضوع فکر کرده و به این نتیجه رسیده است که به خاطر منافع حزب دیگر در جلسات و کنفرانس‌های حزب شرکت نخواهد کرد.
 
نخست وزیر استرالیا در مورد اتهامات فساد اخلاقی رئیس پارلمان استرالیا نیز گفت: من از آقای "پیتر اسلیپر" نیز خواستم که مدت بیشتری در حاشیه بماند و فعلا در پارلمان حضور نیابد.
 
این درحالیست که طی ماه‌های اخیر محبوبیت حزب کارگر در استرالیا کاهش پیدا کرده است و اعضای این حزب یکی پس از دیگری به اتهامات غیراخلاقی و فساد متهم می‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها