کد خبر: ۵۰۳۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۳۰ فروردين ۱۳۹۱
يک عضو حزب "خلق جمهوري‌ خواه " ترکيه اعلام کرد: مداخله خارجي در سوريه ممکن است به بروز هرج و مرج منطقه‌اي در خاورميانه بي‌انجامد.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، حليه گوون تصريح کرد، بايد به مردم سوريه مثل مردم ساير کشورها اجازه داده شود بدون مداخله خارجي راه‌حلي براي مشکل کشورشان پيدا کنند.

وي افزود، "ما به عنوان حزب خلق جمهوري‌خواه معتقديم، هر گونه مداخله خارجي (در سوريه) يک هرج و مرج تمام عيار در خاورميانه ايجاد خواهد کرد و به همين دليل است که با مداخله خارجي در سوريه مخالفيم."

گوون خاطرنشان کرد، اوضاع سوريه بر اقتصاد ترکيه نيز تاثير منفي گذاشته چرا که صادرات آنکارا به دمشق با وقفه مواجه شده است.

سخنان اين قانون‌گذار ترکيه‌اي چند روز پس از آن مطرح شد که سوريه ۱۲ آوريل در راستاي طرح صلح پيشنهادي کوفي عنان، فرستاده سازمان ملل و اتحاديه عرب آتش بس در اين کشور را به اجرا گذاشت. طرح صلح عنان در تلاش براي پايان دادن به بيش از يک سال ناآرامي در سوريه ارائه شد.

تمامي ۱۵ عضو شوراي امنيت سازمان ملل ۱۴ آوريل به قطعنامه ۲۰۴۲ در زمينه استقرار ناظران براي نظارت بر آتش‌بس در سوريه راي مثبت دادند. بر اساس اين قطعنامه تيمي متشکل از ۳۰ ناظر غيرمسلح به سوريه اعزام مي‌شوند. با اين وجود سازمان ملل درصدد است، اعزام گروه بزرگ‌تري متشکل از حدود ۲۵۰ ناظر به سوريه تحت شرايط ويژه را تصويب کند.

نخستين گروه ناظران سازمان ملل روز دوشنبه (۲۸ فروردين، ۱۵ آوريل) وارد دمشق شدند. ۲۴ عضو ديگر اين گروه قرار است طي روزهاي آتي وارد دمشق شوند.

پرس تی وی نوشت: سوريه از اواسط مارس ۲۰۱۱ تا کنون شاهد ناآرامي‌هايي است که به گفته مقامات سوري از خارج اين کشور حمايت مي‌شوند.

در جريان ناآرامي‌هاي سوريه، تعداد زيادي از مردم از جمله شماري از نيروهاي امنيتي اين کشور، جان خود را از دست داده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها