کد خبر: ۴۹۸۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
قطعا جمهوري اسلامي ايران قادر است در اينگونه رايزني ها با توجه به وزن سياسي قوي و تاثير گذاري كه در سطح منطقه و جهان دارد، در چگونگي حل آن به خوبي ايفاي نقش كند و مردم سوريه و لبنان را از اين بحراني كه آمريكا و رژيم صهيونيستي با تحريك كردن برخي از كشورهاي عربي ايجاد كرده اند عبور دهد و سمت و سوي روند حاكم بر كشور ها را در جهت ايجاد ثبات و آرامش همراه با اصلاحات پيش ببرد.
چنانچه از قبل تعیین شده بود، اولین گروه از ناظران سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس اعلام شده در سوریه وارد شهر دمشق شدند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، این گروه متشکل از پنج نفر است که کار خود را از صبح امروز آغاز خواهند کرد و در روزهای آینده 24 نفر دیگر به آنها ملحق خواهند شد. در همین حال، دولت سوریه اعلام کرد که اعزام ناظران به سوریه به نفع این کشور است زیرا قانون شکنی و اقدامات افراد مسلح را برملا خواهد کرد.

شورای امنیت سازمان ملل اخیرا در بیانیه ای خواهان اعزام ناظران بین المللی به سوریه برای نظارت بر آتش بس بین دولت و گروههای مسلح شد اما برخی کشورهای استکباری روی خوشی به این موضوع نشان ندادند و بسیار امیدوارند که طرح کوفی عنان با شکست مواجه شود و اوضاع سوریه همچنان بحرانی ادامه پیدا کند.

در همین راستا سردار محمد کرمی راد، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بی باک گفت: با توجه به اينكه سوريه و لبنان هر دو درخط مقدم مقاومت و مقابله با رژيم صهيونيستي قرار دارند همين امر منجر شده كه اتفاقات ماههای گذشته در سوریه و همچنین طرح اخیر کوفی عنان از اهميت دوچنداني برخوردار شود.

کرمی راد افزود: اهميت اين مطلب از آن حيث است كه دشمنان مقاومت قصد دارند تا با ایجاد بي ثباتي و نا امني در سوریه و دامن زدن به اينگونه مسائل در بين مرزهاي لبنان و سوریه، از طرفي قصد ايجاد تنش و سرد شدن روابط بين سوريه و لبنان را دارند و از طرف ديگر استفاده حداكثري از موقعيت پيش آمده براي ورود سلاح به مخالفان حكومت بشار اسد مد نظر قرار گرفته شده است.

وی همچنين گفت: كليه اين اقدامات در این راستاست که در نهايت منجر به تجهيز شدن مخالفان به انواع سلاح ها براي افزايش درگيري ها و همچنين تحت فشار قرار دادن سوريه براي سرنگوني و تغيير حكومت اين كشور به نفع منافع استكبار را در بر داشته باشد.

کرمی راد در ادامه عنوان كرد: آنچه كه واضح و روشن است، دستهاي پنهان و آشكار برخي از كشورهاست كه در جهت اهداف و سياست هاي كلان آمريكا و رژيم صهيونيستي در حال حركت است و هدف آنان از ايجاد اين وضعيت، برهم زدن اوضاع منطقه بخصوص بين سوريه و لبنان است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تاكيد كرد: آمريكا و اسرائيل از طريق استفاده از ظرفيت هاي موجود ايادي خود در منطقه دست به اين گونه اقدامات برهم زننده وضعيت اين كشورها به نفع خود كرده اند؛ از جمله با به كارگيري پتانسيل موجود در سلفي ها، وهابي ها و تندروهاي آنها و كساني كه تا امروز براساس آن قرائن و شواهدي كه وجود دارد هم از طريق عربستان، اردن و امارات و كشور هاي ديگر تحريك و مسلح مي شوند و هم از طرف برخي از نفوذیان صهیونیستها در دولت لبنان اين كار را با اين هدف كه رژيم صهيونستي در حاشيه امن قرار بگيرد دنبال مي كنند.

كرمي راد اظهار داشت: با همه این خیانتها به نظر مي رسد با توجه به اين بيداري اسلامي كه در برخی كشورها به وقوع پيوسته مي تواند انشاء الله عامل موثري براي ايجاد اتحاد و انسجام بيشتر آنها زير پرچم لا اله الا الله باشد.

وي در خصوص حضور كوفي عنان در ايران و پيام آن براي كشورهاي جهان يادآور شد: آقاي كوفي عنان براي بررسي وضعيت بحراني كه در سوريه اتفاق افتاده به ايران آمده بود که در قشم نيز با رئيس جمهور ديدار و گفتگو كرد و قطعا جمهوري اسلامي ايران قادر است در اينگونه رايزني ها با توجه به وزن سياسي قوي و تاثير گذاري كه در سطح منطقه و جهان دارد، در چگونگي حل بحران سوریه به خوبي ايفاي نقش كند و مردم سوريه و لبنان را از اين بحراني كه آمريكا و رژيم صهيونيستي با تحريك كردن برخي از كشورهاي عربي و تروریستها ايجاد كرده اند عبور دهد و سمت و سوي روند حاكم بر سوریه را در جهت ايجاد ثبات و آرامش همراه با اصلاحات پيش ببرد.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: مواضع جمهوري اسلامي ايران در اينگونه موارد كاملا شفاف و روشن است که همان حمایت از مقاومت می باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها