کد خبر: ۴۸۳۹۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
دکتر زهره الهیان نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با هم اندیشی از آخرین تصمیمات مجلس در خصوص مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و استیضاح وزیر کار  خبرداد.


هم­ اندیشی: موضع مجلس تا کنون در خصوص بحث اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها چیست و آخرین نتیجه پیگیریهای آن توسط مجلس را بیان بفرمایید؟


در بحث هدفمندی یارانه ها و اضافه پرداخت نقدی در مرحله دوم انتظار مجلس از دولت این است که مُرّ قانون عملی شود.


افزایش پرداخت به مردم که همان 28 هزارتومان است مخالف با قانون هدفمندی یارانه هاست و مورد اعتراض مجلس نیز واقع شده است.


اجرای این طرح موجب بروز مشکلات جدی درروند افزایش نقدینگی و تورم کشور خواهدشد.


ضمن این که این مبلغ را دولت بایستی صرف حمایت از تولید، بخش کشاورزی، صنعت و همچنین زیرساختهای کشوراز جمله تامین اجتماعی، مسکن، تسهیل ازدواج و امور زیربنایی صرف کند و پرداخت نقدی به مردم موجب افزایش نقدینگی و به تبع آن تورم و مشکلات اقتصادی در کشور خواهدشد.


مجلس با این کار مخالف است چون مخالف قانون هدفمندی است و پیگیری لازم را انجام داده.  آقای  لاریجانی نامه ای را به مقام معظم رهبری ارسال کرده اند مبنی بر تعیین تکلیف بحث مرحله دوم هدفمندی یارانه ها توسط ایشان که دولت یکجانبه در مورد آن تصمیم گرفته است.

 

هم اندیشی:آیا به این نامه جوابی ارسال شده است؟

فعلا خیر یعنی بنده تا حال حاضر اطلاعی ندارم.

 

هم اندیشی: علی الظاهر در این نامه به نحوی آقای  لاریجانی ارائه پیشنهاد و راهکار به حضرت آقا نموده اند مبنی بر اینکه ایشان از اختیارات خودشان بر اساس اصل 110 قانون اساسی استفاده کنند و مانع از اجرای مرحله دوم هدفمندی شوند. این امر صحت دارد؟

 

بله به هرحال جایگاه مقام معظم رهبری در اصل 110 قانون اساسی تبیین شده و در مورد رابطه بین قوا و حل اختلاف بین قوا مسائلی است که مربوط به جایگاه رفیع مقام معظم رهبری است.

 

هم اندیشی: استیضاح وزیر کار به کجا رسیده است؟ آیا بالاخره این استیضاح انجام می شود یا خیر؟

 

استیضاح وزیر کار برقرار است فقط در طول روزهایی که تا طرح استیضاح فاصله داریم اگر وزیر محترم کار پیگیری داشته باشند مبنی بر اینکه انتصاب مسئول سازمان تامین اجتماعی خود بخود منتفی شود استیضاح هم منتفی خواهدشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها