کد خبر: ۴۷۵۰۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۰     ۱۵ فروردين ۱۳۹۱
همزمان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، بار دیگر شور و نشاط درسی در حوزه های علمیه جاری شد و دروس سطح عالی و خارج فقه و اصول در شهر مقدس قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، از امروز صبح شور و نشاط درسی بار دیگر حوزه های علمیه را فرا گرفت و علاوه بر دروسی که از هفته دوم سال جدید آغاز شده بود، بقیه دروس سطح عالی و خارج حوزه علمیه نیز از سر گرفته شد.

دروس خارج فقه و اصول حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله الله جوادی آملی از مراجع تقلید از صبح امروز در شهر مقدس قم با حضور پرشور علما، روحانیان، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آغاز شد.

براساس این گزارش، درس خارج فقه حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی و حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید از روز هفتم فروردین ماه با حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه در مسجد اعظم قم آغاز و حتی در روز 13 فروردین ماه نیز برگزار شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خود با انتقاد از تعطیلات زیاد حوزه گفت: طلاب باید برای جبران تعطیلات به صورت جدی تر در پای درس خود حاضر شوند.

وی با اشاره به این که روز 14 فروردین ماه روز کار و تلاش است و تعطیلات نوروزی به پایان رسیده، خطاب به طلاب و فضلای حوزه علمیه، تصریح کرد: از امروز شما باید جدی و محکم تر پای درس حاضر شوید تا جبران ماسبق بشود.

همچنین حضرت آیت الله نوری همدانی در ابتدای درس خارج فقه خود گفت: خدا را شکر می کنیم که توفیق اشتغال به علوم اسلامی و فقه اهل بیت علیهم السلام را به ما عنایت کرد و امیدواریم که طلاب در درس خود جدی تر باشند.

لازم به ذکر است، درس خارج فقه حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید از ساعت 10 صبح با موضوع حج از شنبه تا چهارشنبه در شبستان اول مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

حضرت آیت الله وحید خراسانی درس خارج فقه خود را در روزهای شنبه تا سه‌شنبه از ساعت 9 تا 10 در شبستان اول مسجد اعظم برگزار می‌کند که در روزهای چهارشنبه مباحث درس این مرجع تقلید بحث تفسیر خواهد بود.

حضرت آیت الله سبحانی در سال جاری درس خارج فقه و اصول خود را در حرم حضرت معصومه(س) با حضور طلاب ایرانی و غیرایرانی در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌کند که صبح‌ها ساعت 9 به درس خارج اصول و ساعت 16 عصر به درس خارج فقه اختصاص داده شده است.

خارج فقه صوم، عنوان درس حضرت آیت الله شبیری زنجانی است که در سال جاری از ساعت 11 صبح در حرم حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

همچنین حضرت آیت الله صافی گلپایگانی ادامه درس خارج فقه را از ساعت 11 تا 12 صبح در مدرسه علمیه آیت الله گلپایگانی، مدرس 20 برگزار می‌کند.

درس خارج فقه حضرت آیت‌الله نوری همدانی نیز همچون گذشته از ساعت 11 صبح در شبستان اول مسجد اعظم برگزار می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۲ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
مگه شور و نشاط از حوزه رفته بود كه حالا برگشته ؟؟ لطفا جواب بديد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها