کد خبر: ۴۷۲۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۵     ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
رئیس جمهور عراق و رئیس کنونی اجلاس اتحادیە عرب در اظهاراتی بی سابقە، بە شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

بە گزارش 598 به نقل از فارس در بغداد، "جلال طالبانی" رئیس جمهور عراق و رئیس کنونی اجلاس اتحادیە عرب در اظهاراتی بی‌سابقە، بە شدت از رژیم صهیونیستی انتقاد کرد و خواستار تشکیل دولت فلسطین شد.

وی اظهار داشت: سلام و احترام بە ملت بزرگ فلسطین کە چندین سال است زیر فشارها و حملات مداوم رژیم صهیونیستی مقامت کردەاند، اتحادیە عرب خواستار توقف کامل اعمال خصمانه اسرائیل علیە ملت فلسطین است و این خشونت ها را بە شدت محکوم می کند.

رئیس جمهور عراق در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل دولت مستقل فلسطین حمایت کرد و گفت: عراق خواستار تشکیل دولت فلسطین با مرکزیت قدس شریف است، ما خواستار پایان خشونت ها در این کشور ها هستیم.

طالبانی همچنین اشغالگری اسرائیل و غضب زمین های فلسطینی ها را محکوم و خاطرنشان کرد: زمینە تشکیل دولت فلسطین، بازگرداندن همە زمین های غضب شدە فلسطینی ها است، اسرائیل هر چە سریعتر باید این مناطق را تحویل دهد.

متن کامل سخنرانی طالبانی متعاقبا منتشر خواهد شد.

نشست اتحادیە عرب کە هم اکنون در بغداد و در کاخ "فاو" در حال برگزاری است و دبیر کل سازمان ملل در حال سخنرانی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد جواد عرب قهستانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
ای کاش همه رهبران اعراب از جمله حکام عربستانی کمی شهامت وشجاعت داشتن وبرای یکسال فقعط کالاهای رژیم صهینوستی وغربی را تحریم واتحاد داشته وترس رااز دل خود بیرون میکردن انوقت بدون جنگ اسراییل برای همیشه از نقشه منطقه محو میگردید اما متعصفانه این دل جرات در دل بعضی اعراب دیده نمیشود البته مردم منطقه هوشیارند وبا بهار عربی در اینده نزدیک شاهد تحولات اعظیمی در منطقه در راه است انسان افسوس میخورد که بعضی حکام عرب منطقه چراغ سبز استکبار شده اما باید از سرنوشت امثال قذافی وحسنی مبارک درس عبرت بگیرنند هرچند که این درس عبرت سی سال پیش برای شاه معلون درس بزرگی بود اما هنوز بعضی حکام باور ندارند که دولتهای غربی وامریکاه پشتبانی هر گز نخواهند بود برای انها دولتهای غربی برای غارت انرژی منطقه امدند پس بخود بیاید ای حکام ترسو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها