کد خبر: ۴۶۵۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۷     ۰۳ فروردين ۱۳۹۱
وزارت امور خارجه آمریکا نام 12 کشوری را که به دلیل ارتباط نفتی با جمهوری اسلامی ایران شامل تحریم‌های واشنگتن می‌شوند را اعلام کرد.

فارس، به نقل از شبکه خبری «راشاتودی» وزارت خارجه آمریکا اسامی ۱۲ کشوری که به خاطر قطع نکردن مبادلات نفتی خود با ایران مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد را اعلام کرد.

به گزارش راشاتودی، دولت آمریکا تعداد کشورهایی که مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد را روز سه‌شنبه اعلام کرد اما در آن روز اسامی این کشورها را افشا نکرد.

واشنگتن روز سه‌شنبه همچنین ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی را از تحریم‌های نفتی علیه ایران معاف کرد و اعلام کرد این کشورها مشمول تحریم‌های آمریکا نخواهند شد.

بعد از اعلام معافیت این کشورها ترکیه نیز خواستار معافیت از تحریم‌های نفتی علیه ایران شد.

راشاتودی  اعلام کرد چین، هند، کره‌جنوبی و آفریقای جنوبی که در فهرست 100 خریدار برتر نفت خام ایران هستند در این لیست قرار دارند.

بر اساس این گزارش، کشورهای اندونزی، مالزی، پاکستان، فیلیپین، سنگاپور، سری‌لانکا، تایوان و ترکیه کشورهایی دیگری هستند که مشمول تحریم‌های احتمالی از سوی آمریکا خواهند شد.

تحریم‌های نفتی علیه ایران باعث افزایش قیمت نفت در طول ماههای اخیر شده است. صندوق بین‌المللی پول هشدار داد در صورتی که نفت خام ایران ناگهان قطع شود شوک قیمتی حاصل موجب وارد آمدن ضربه‌های جدی به اقتصاد جهان خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها