کد خبر: ۴۴۹۳۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۲۱ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، منوچهر طالبی امروز در یک نشست خبری با اشاره به اینکه جوانان جامعه هدف ما هستند، گفت: باید تمام زمینه‌‌های آگاه‌سازی را برای جلوگیری از آلودگی جوانان و خانواده‌ها در جامعه ایجاد کنیم.

وی افزود: با توجه به تبلیغات سو در خصوص بدنسازی و لاغری در بین جوانان، مصرف مواد مخدر روان‌گردان به ویژه شیشه در بین جوانان از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان رواج بیشتری پیدا کرده است.

طالبی ادامه داد: مصرف هرگونه مواد دخانیات و مخدر باعث تخریب سلول‌های مغزی و افزایش حجم آن می‌شود به طوری که در هر بار مصرف مواد مخدر شیشه، چهار میلیون سلول مغزی از بین می‌روند و فرد دچار چروک مغزی می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم اظهار داشت:‌ از پیامدهای مهم مصرف شیشه، تخریب سیستم داخلی بدن و امراض روحی از جمله بی‌خوابی مفرط، تیک عصبی، دگر دوستی، انزوا، بدبینی به خانواده و اطرافیان بوده که در حال حاضر مصرف مواد مخدر شیشه در استان قم در بین مردان بیشتر از زنان دیده می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) و اقدامات گسترده انتظامی در استان مصرف شیشه نسبت به سایر استان‌های دیگر کمتر بوده و قاچاقچیان مواد مخدر دیگر جرات تحویل مواد در قم را ندارند و بیشتر در شهر‌های تهران، کاشان و دلیجان تحویل مواد انجام می‌شود.

‌طالبی اذعان داشت: طی اقدامات گسترده اطلاعاتی، 24 کیلو و 580 گرم مواد مخدر شیشه کشف و سه نفر از اعضای باند شبکه ترانزیت مواد مخدر روان‌گردان شیشه که از محل تولید به سمت مقصد در حرکت بودند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس مواد مخدر استان قم ابراز کرد: طی یک ماهه گذشته 504 کیلو و 899  گرم انواع مواد مخدر از جمله تریاک، حشیش، کراک، شیره، هروئین کشف شده است و همچنین هفت باند مواد مخدر به همراه 27 نفر قاچاقچی، 47 نفر توزیع‌کننده و 232 نفر نگهدارنده در استان قم دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در مدت یاد شده، 306 نفر دستگیر شدند که از این تعداد سه باند در استان تهران و یک باند مرتبط با تهران در استان فارس شناسایی و دستگیر شدند.

طالبی گفت:‌ با همکاری سیستم  قضایی با متخلفین مواد مخدر در استان قم برخورد قانونی انجام خواهد شد و به قاچاقچیان کلان مواد مخدر به هیچ عنوان مرخصی داده نمی‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها