کد خبر: ۴۰۴۱۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۱۷ آذر ۱۳۹۵
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود موج بارشی به نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: ۱۴ استان نیمه شمالی کشور در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دچار کولاک، برف، باران و کاهش دما می‌شوند.
 به گزارش پایگاه 598، امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا» درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز نیز سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشور شده بود باعث بارشهای باران و وزش باد موقتی در استانهای چهارمحال بختیاری، شمال شرق خوزستان، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی می‌شود؛ احتمال پدیده تگرگ در برخی ساعات در استانهای چهارمحال بختیاری و شمال شرق خوزستان نیز دور از انتظار نیست.

وی تصریح کرد: در طی ساعتهای آتی نیز شمال شرق، شرق و دامنه‌های جنوبی زاگرس بارانی خواهد بود و رفته‌رفته این سیستم بارشی از کشور خارج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور از ورود سیستم بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت:‌ سیستم بارشی جدیدی از روز پنجشنبه وارد کشور خواهد شد و رفته رفته نیمه شمالی را در بر می‌گیرد؛ این سیستم بارشی که همراه با کاهش دما خواهد بود موجب خواهد شد تا 14 استان نیمه شمالی کشور در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه دچار کولاک، برف، باران و کاهش دما شود.

نقشینه افزود: شدت بارشهای این سیستم بارشی که با خود کاهش هفت تا 10درجه‌ای دما را به‌دنبال دارد در روزهای پنجشنبه و جمعه به‌روی  شمال کشور، سواحل دریای خزر، شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و رفته رفته شمال شرق کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، مرکزی، قم، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، گیلان و آذربایجانها تحت‌تأثیر سیستم بارشی که از روز پنجشنبه وارد می‌شود، قرار می‌گیرند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: احتمال افت شدید دما و برخی مشکلات ناشی از بارش برف و کاهش دما در استانهای شمالی دور از انتظار نیست و تذکرات لازم برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه به کشاورزان و مسئولان  ذیربط داده شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها