کد خبر: ۳۹۸۰۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۲۸ مهر ۱۳۹۵
رئيس سازمان بهزيستي گفت: اورژانس اجتماعي توانست از خودكشي 4 هزار و 240 نفر پارسال در سراسر كشور جلوگيري كند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از ياسوج، انوشيروان محسني‌بند‌پي صبح امروز در هفتمين همايش معاونين امور اجتماعي در استان كهگيلويه و بويراحمد اظهار كرد: اين همايش در راستاي ارتقا‌بخشي به خدمات تخصصي بهزيستي و جلوگيري و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي برگزار شد.

رئيس سازمان بهزيستي در اين همايش افزود: راهبرد اصلي اين سازمان توسعه راه‌كارهاي فرهنگي و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و آگاه‌سازي فرد و خانواده است، چراكه دانش و آگاهي فرد مي‌تواند از بروز خطرات و آسيب‌هاي اجتماعي جلوگيري كند.

وي استاندار‌سازي را از ديگر اهداف و برنامه‌هاي مهم سازمان بهزيستي دانست و گفت: استفاده از ظرفيت و توانمندي خيرين به عنوان شركاي راهبردي اين سازمان از ديگر برنامه‌هاست.

محسني‌بند‌پي در ادامه با اشاره به موضوع خودكشي در كشور، تصريح كرد: نيروهاي اورژانس اجتماعي در مأموريت‌هاي مختلفي كه در رابطه با بحث خودكشي است در سريع‌ترين زمان حضور پيدا كرده و مانع خودكشي افراد مي‌شوند.

وي با بيان اينكه آمار خودكشي در كشور به نسبت ديگر كشورها پايين‌تر است، افزود: سال گذشته نيروهاي اورژانس اجتماعي توانستند از خودكشي 4 هزار و 240 نفر جلوگيري كنند.

اين مسؤول با بيان اينكه طرح غربالگري ژنتيك امسال براي زوج‌هاي جوان اجباري است و بايد اجرا شود، افزود: در سال براي 40 هزار زوج در 32 استان كشور طرح غربالگري اجرا شده كه 30 درصد اين زوجين احتياج به مشاوره داشتند و 20 درصد آزمايش ژنتيك انجام دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها