کد خبر: ۳۹۷۱۸۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۵
وبگاه خبري "بيزينس اينسايدر" در مطلبي به حادثه ادعايي هدف‌قرارگرفتن موشكي ناوشكن آمريكايي از سوي نيروهاي انصارالله يمن در تنگه "باب المندب" و نوع واكنش دولت آمريكا به اين رويدارد پرداخت.
به گزارش پایگاه 598، وبگاه خبري «بيزينس اينسايدر» در مطلبي به حادثه ادعايي هدف‌قرارگرفتن موشكي ناوشكن آمريكايي از سوي نيروهاي انصارالله يمن  در تنگه «باب المندب» و نوع واكنش دولت آمريكا به اين رويدارد مي‌پردازد.

«بيزينس اينسايدر» با اشاره به اينكه شليك موشكي به ناوشكن آمريكايي در «باب المندب» درست يك ماه پس از ايجاد مزاحمت نيروي دريايي ايران براي ناوشكن‌هاي آمريكايي در آبهاي خيليج فارس  صورت مي‌گيرد به نقل از «جانانان شوارتز» كارشناس مسائل ايران و يمن در نهاد موسوم به « دفاع از دموكراسي» مدعي شد كه همه نشانه‌ها دال بر اين است اين حوادث بخشي از راهبرد كلي ايران براي ايجاد مزاحمت است كه از طريق سلاح‌هايي عملياتي مي‌شود كه به احتمال زياد ايران در اختيار حوثي‌ها قرار مي‌دهد.

«جانانان شوارتز» ضمن بيان اينكه حمله موشكي به ناوشكن آمريكايي عملي تحريك آميز و خطرناك است مدعي مي‌شود كه اين حملات نوعي رويارويي مستقيم با ارتش آمريكا است كه ملوانان آمريكايي را در موقعيت بسيار خطرناكي قرار مي‌دهد چون از شليك متقابل امنتاع مي‌كنند.

اين كارشناس آمريكايي در ادامه با انتقاد و ناراحتي از اينكه چرا ناوشكن آمريكايي كه به سلاح‌هاي مدرن مجهز است اجازه داده دومرتبه به سوي آن شليك موشكي شود و در جا منطقه ارسال موشكها را گلوله باران نكرده عقيده دارد كه دولت اوباما اجازه چنين واكنشي به ارتش آمريكا نمي‌دهد، چون اوباما نمي‌خواهد وارد تنش ديگري در منطقه خاورميانه شود و همچنين اين دولت از رويايي مستقيم با ايران و هم‌پيمانانش در منطقه هراس دارد.

«شوارتز» در پايان با ادعاي اينكه تنهاترين راه براي جلوگيري از تكرار حمل موشكي به نيروي دريايي آمريكا رويارويي مستقيم با  حوثي‌هاي تحت حمايت ايران است اضافه مي‌كند: دولت اوباما براي حفظ توافق شكننده هسته‌اي با ايران از رويارويي نظامي با هم‌پيمانان ايران در منطقه اجتناب مي‌كند حتي هنگاهي كه مثلا دولت سوريه از «خطوط قرمز» آمريكا عبور مي‌كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها